Uređenje područja južne luke u Gradu Novalja, predviđeno predmetnim projektom, omogućit će siguran privez plovila tijekom cijele godineKarlo Ivković
StoryEditor
ŽIVOT NA OTOKU

Rekonstrukcijom lukobrana u luci Novalja, značajno će se unaprijediti život otočana

Projekt “Rekonstrukcija i dogradnja Južnog lukobrana - 3. faza izgradnje” osigurati će veći kapacitet i razinu uslužnosti postojeće luke, sigurnije pristajanje, smanjenje otkazivanja linija, poboljšati će se uvjeti povezanosti s kopnom, a sve u svrhu opstanka i razvitka otoka. Projekt nadalje osigurava razvoj socijalnih i društvenih aktivnosti na otoku Pagu i doprinosi značajnom povećanju poslovnih aktivnosti područja, te omogućuje daljnji razvoj gospodarstva i podiže prihvatni kapacitet Novalje i otoka Paga

U Gradskoj vijećnici Grada Novalje održano je svečano uručenje ugovora za projekt “Rekonstrukcija i dogradnja Južnog lukobrana - 3. faza izgradnje”, a događaju su prisustvovali ministar mora, prometa i infrastrukture i potpredsjednik Vlade Oleg Butković, ravnatelj Lučke uprave Novalja Tomislav Kustić, gradonačelnik Novalje Ivan Dabo, te župan ličko-senjski Ernest Petry.

U prvoj fazi projekta rekonstruiran je i dograđen sjeverni lukobran u luci u Novalji, a ribarski dio luke otvoren je za javni promet, u drugoj fazi rekonstruirana je i dograđena luka otvorena za javni promet, a u trećoj fazi će biti rekonstruiran i dograđen južni lukobran. Ukupna vrijednost projekta procijenjena je na 13.211.214,43 eura, dok je vrijednost ukupno prihvatljivih troškova procijenjena na 13.127.214,43 eura. Važno je za napomenuti da se 98% iznosa prihvatljivih troškova odnosi na prihvatljive aktivnosti koje će izravno služiti za povezivanje otoka, odnosno 12.906.308,18 eura. Odobreno je sufinanciranje u iznosu 13.127.214,43 eura, od čega 85% iz sredstava Europskog fonda za regionalni razvoj (EFRR), u iznosu od 11.158.132,27 eura, te 15% iz sredstava državnog proračuna RH, u iznosu od 1.969.082,16 eura.

Projekt financijski održiv, ali ne i profitabilan

- Projekt je financijski održiv, no nije financijski profitabilan, ali generira ekonomske koristi, a odnosi se na ulaganje u rekonstrukciju postojećih sadržaja sa izgradnjom lukobranskih objekata te novih obalnih zidova i pontonskih gatova unutar zaštićenog akvatorija luke Novalja – jug, istaknuo je ravnatelj Lučke uprave Tomislav Kustić.

Projekt “Rekonstrukcija i dogradnja Južnog lukobrana - 3. faza izgradnje” osigurati će veći kapacitet i razinu uslužnosti postojeće luke, sigurnije pristajanje, smanjenje otkazivanja linija, poboljšati će se uvjeti povezanosti s kopnom, a sve u svrhu opstanka i razvitka otoka. Projekt nadalje osigurava razvoj socijalnih i društvenih aktivnosti na otoku Pagu i doprinosi značajnom povećanju poslovnih aktivnosti područja, te omogućuje daljnji razvoj gospodarstva i podiže prihvatni kapacitet Novalje i otoka Paga.

image

Situacija projektiranog stanja

Grad Novalja
image

U Gradskoj vijećnici Grada Novalje održano je svečano uručenje ugovora za projekt “Rekonstrukcija i dogradnja Južnog lukobrana - 3. faza izgradnje”

Karlo Ivković

Smanjuje se broj otkazanih brodskih linija

Zbog utjecaja vremenskih neprilika, promet luke je često u prekidu što negativno utječe na prometnu povezanost otoka i stvara prepreke razvoju Grada Novalje, ali i otoka Paga. Projektni zahvat omogućit će bolju održivost linije i smanjiti broj otkazanih linija za 50 posto što će povoljno utjecati na životni standard otočana.

Naime, uređenje područja južne luke u Gradu Novalja, predviđeno predmetnim projektom, omogućit će siguran privez plovila tijekom cijele godine. Sve navedeno osigurat će prihvatljiv privez i veću sigurnost linijskih veza, veći kapacitet i razinu uslužnosti postojeće luke te cjelokupno povećanje razine usluge. Sve navedeno pridonosi poboljšanju uvjeta povezanosti otoka s kopnom i općenito opstanku i razvitku Grada Novalje i otoka Paga.

Prethodno navedeni zahvati nužni su kako bi se luka Novalja osigurala za nesmetano odvijanje brzobrodske linije br. 9309 Novalja – Rab - Rijeka, kao i riješili problemi nedostatka komunalnih vezova za potrebe njihovih korisnika.

Infrastrukturna renesansa

- Počeli smo ovaj tjedan potpisivanjem jednog velikog projekta na Pelješcu, luka Perna, koji je jako bitan za Korčulu i Pelješac, a danas smo ovdje u Novalji gdje smo potpisali ugovor s Lučkom upravom za izgradnju južnog lukobrana. To predstavlja daljnja ulaganja, ne samo u Novalji, već i po čitavoj hrvatskoj obali. Renesansa je to koja je krenula, gdje su ulaganja u obnovu i izgradnju lučke infrastrukture veća od 500 milijuna eura, što najviše možemo zahvaliti europskim fondovima, ali i nacionalnim sredstvima i državnom proračunu koji podržava ove projekte, pa su praktički ovo sto posto bespovratna sredstva za realizaciju projekata koje provode lučke uprave diljem Hrvatske. Meni je posebno drago što je Novalja realizirala u posljednje vrijeme luku Žigljen, što je jako bitno zbog sigurnosti i povećanja kapaciteta u trajektnoj luci, a realizirali smo i ribarsku luku, uz pomoć sredstava Ministarstva poljoprivrede. Ovo je nastavak ulaganja, što će bolje zaštititi samu luku. Važno je naglasiti da se realizacijom ovog projekta dobiva i sto novih komunalnih vezova što je veliki plus. Diljem obale je velika potražnja za novim komunalnim vezovima, pa onda ovakvi projekti u novoj financijskoj perspektivi imaju prednost. S ovim današnjim potpisivanjem, samo što se tiče Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, ulaganja u Novalju su premašila 30 milijuna eura, plus 14 milijuna eura koji su išli preko ministarstva poljoprivrede. To su strahovito velika ulaganja i veliki iskoraci, rekao je ministar Butković.

image

Ravnatelj Lučke uprave Novalja Tomislav Kustić

Karlo Ivković
image

Gradonačelnik Novalje Ivan Dabo

Karlo Ivković
image

Ministar mora, prometa i infrastrukture i potpredsjednik Vlade Oleg Butković

Karlo Ivković

Projekt osigurava bolji život otočana

Očekivani rezultat provedbe projekta je ostvarenje ciljeva projekta, a to je nadogradnja postojeće luke od županijskog značaja Novalja kako bi ista zadovoljavala sve sigurnosne zahtjeve za prihvat obalnih linijskih putničkih brodova, ali i za posebne namjene, kako bi se povećala sigurnost i kapaciteti pomorskog prijevoza te unaprijedio gospodarski potencijal otoka, što će povoljno utjecati na dostupnost zapošljavanja, obrazovanja i drugih usluga otočnim zajednicama. S obzirom da je projekt rekonstrukcije i dogradnje južnog lukobrana u luci Novalja projekt iz područja transporta i povezivanja naseljenih otoka, te inkluzije otočnog stanovništva, u istom se dokumentu definira način evaluacije socio-ekonomskih trendova takvih projekata, što uključuje očekivani rast društvenog proizvoda lokacije, demografske, industrijske i logističke benefite, očekivane utjecaje na zapošljivost u financijskom i kvalitativnom smislu, očekivane društvene, kulturne i ekološke benefite.

- Luka Novalja kao projekt razvoja infrastrukture otočnog dijela Hrvatske povezuje otok i kopno kvalitetnom i sigurnom vezom što je preduvjet sprječavanja daljnjeg iseljavanja otočnog stanovništva, te osiguranja održivog razvoja otoka i inkluzije otočana. Proširenje luke osnova je za bolju i sigurniju prometnu povezanost stalnim linijama, a jednako tako i preduvjet za bavljenje turizmom, poljoprivredom, općenito razvojem gospodarstva, ali i preduvjet realizacije budućih projekata, čime se osigurava uključivi rast. Projekt će dovesti do povećanja zaposlenosti u indirektnom smislu. Naime, razvoj luke Novalja biti će vidljiv u dodatnom zapošljavanju u ukupnoj gospodarskoj djelatnosti na otoku. Pored toga, projektom luke Novalja će se smanjiti emisija stakleničkih plinova zbog manjeg vremena manevra i sigurnijeg priveza, zbog razvoja lokalne poljoprivredne proizvodnje za lokalne potrebe, čime se eliminira jedan dio potrebe za dostavom hrane na otok i, posljedično, emitiranje stakleničkih plinova. Realizacija projekta luke Novalja infrastrukturni je preduvjet i za realizaciju ostalih planiranih projekata na otoku, a ukupan efekt razvoja luke Novalja bit će najvidljiviji u smanjenju siromaštva na otoku te smanjenju depopulacije i iseljavanja stanovništva, rekao je Kustić.

image

Potpisivanje ugovora

Karlo Ivković
image

Potpisivanje ugovora

Karlo Ivković
image

Potpisivanje ugovora

Karlo Ivković
image

Luka Novalja kao projekt razvoja infrastrukture otočnog dijela Hrvatske povezuje otok i kopno kvalitetnom i sigurnom vezom što je preduvjet sprječavanja daljnjeg iseljavanja otočnog stanovništva, te osiguranja održivog razvoja otoka i inkluzije otočana

Karlo Ivković

Nove ideje za napredak

Gradonačelnik Novalje Ivan Dabo naglasio je kako je ovaj projekt dokaz dosega koje hrvatska Vlada radi kad su u pitanju otoci i priobalje.

- U protekle tri godine zajednički smo otvorili dogradnju lučkog pristaništa Žigljen, vrijednog 9,7 milijuna eura, a prošle godine smo otvorili i ribarsku luku i Primorsku ulicu, sve skupa vrijednih 14 milijuna eura. Ovo nije kruna, ni završetak rada, imamo još neke ideje na kojima radimo, a koje će bi trebale unaprijediti ovo područje i grad Novalju. Pred nama je još mnogo posla, ali vrijednost ovih 13 milijuna eura je iznimno važna za cijeli naš otok. Ovakvim tempom i ovakvim pristupom, te ozbiljnošću resornog ministarstva i hrvatske Vlade definitivno je potvrđena ova orijentacija prema otocima. Kad je u pitanju sustav Lučkih uprava, bilo je vidovito kod njihovog utemeljenja u Ličko-senjskoj županiji da su utemeljene dvije Lučke uprave. Bili smo bez ideja, alata i mogućnosti, a danas smo se razvili u jednu od respektabilnih Lučkih uprava na području Hrvatske, zaključio je Dabo.

14.03.2025., 09:42h
Karlo Ivković
14. ožujak 2025 09:43