Ivan Stiblik, istaknuti zadarski somelijer, promotor i organizator Zadar Wine Festivala, pred njegovo novo izdanje, organizirao je predstavljanje u Zagrebu. Odabranoj publici vinskih distributera, somelijera i medija, uz promociju samog festivala, priređena je najpotpunija i najupečatljivija prezentacija i degustacija zadarskih vina u metropoli. Poslužila je tome paleta od 12 ovdašnjih vina, ali prije svega ekipa predstavljača. Naime, masterclass “Raznolikost podneblja i sortimenta u Zadarskoj županiji” održao je prof. dr. sc. Edi Maletić, i tako predstavio povijest, razvoj i potencijal zadarske Županije kroz vinogradarstvo i vinarstvo, a istaknuti somelieri Mario Meštrović (jedan od sudaca i na londonskom Decanteru) i Jana Košćec održali su vođeno kušanje vina.
Pink Day i više od 500 vina
- Predstavljanje Zadar Wine Festivala široj javnosti odlučio sam napraviti u trenutku kad smo postali respektabilni vinski događaj u zemlji i najveće vinsko okupljanje u Dalmaciji, koje bi se iduće godine trebalo održati 21. i 22. veljače na zadarskom Višnjiku. No, važnije je u Zagrebu bilo predstaviti zadarsku vinsku tradiciju te aktualnost njezine vinske scene. Ljudi su bili oduševljeni vinima koje smo odabrali, potvrđujući da, iako za većinu predstavljamo tek regiju u usponu, zaista se nemamo čega sramiti. Atmosfera je bila dinamična, puna entuzijazma i pozitivnih reakcija. Oduševljen sam odazivom publike i zahvalan na podršci Turističkih zajednica Grada Zadra i Zadarske županije, rekao je nakon promocije Ivan Stiblik.
Za 2025, Stiblik najavljuje 100 proizvođača i vjerojatno više od 500 etiketa vina. Imat će i partnerski festival Pink Day, a posebna novost biti će kutak za raritetna vina, osmišljen za sve ljubitelje rijetkih i specifičnih etiketa.
Vino treba znati i prodati
- Naravno da se moglo predstaviti i puno više toga, ali uzet je jedan izbor vina koji daje najbitniju sliku ovdašnje proizvodnje, od autohtonih do stranih sorti. Trebalo je predstaviti i klimatsku raznolikost, gdje ovdje na malom prostoru imamo više vinogorja, pa čak i dvije vinske podregije. Uz povijest smo predstaviti i izniman napredak ove regije kroz 20-tak godina, kada su posađeni novi kvalitetni vinogradi, nastali novi mali i srednji podrumi, a ljudi se educirali i počeli raditi po pravilima struke. Moramo početi brendirati zadarsku regiju kao vinsku regiju koja ima priču, ambijent i kvalitetu. Nakon što se proizvod predstavi, treba ga znati prodati kroz vinske izlete, konobe kušaonice, ugodan boravak te cjelokupni doživljaj, a što se ovdje također ubrzano događa. Konačno i sam Zadar Wine Festival, koji je izrastao u jedan od najznačajnijih vinskih događaja u Hrvatskoj, odvija se u idealno vrijeme, netom prije Uskrsa, prije potrošnje i prije sezone, dok se izrađuju vinske karte. Bitno je što se tada ne predstavljaju samo zadarska vina, već i druga vina, kako iz zemlje tako i internacionalna u Zadru, istaknuo je prof. dr.sc. Edi Maletić.
Vina su dio identiteta
- Mislim da je ovo prvi put da su ovdašnja vinska povijest i sadašnjost vinarstva i vina predstavljeni na ovakav vrhunski profesionalan način. Kao jedan od zadarskih vinara, iznimno sam zadovoljan viđenim i mislim da je to to, da na takav način trebamo predstavljati našu vinsku regiju i vina, zadovoljno je prokomentirao vinar Zdravko Žuža.
- Zahvala organizatorima na širenju svijesti o bogatstvu zadarske vinske scene, jer vina su dio našeg identiteta. Prikazano je koliko imamo za ponuditi, ne samo turistima već i građanima naše zemlje kojih tek par sati dijeli od Zadra, rekla je direktorica Turističke zajednice Grada Zadra Iva Bencun.