<p>Prof. dr. sc. Marko Lukić i doc. dr. sc. Zlatko Bukač</p>
Prof. dr. sc. Marko Lukić i doc. dr. sc. Zlatko BukačSveučilište U Zadru
StoryEditor
Zašto se bojimo horora?

Iadera Horror Hub - Studenti otkrivali tajne poruke i istraživali strašnu prošlost Zadra

Iadera Horror Hub završava večeras u novom studentskom domu okruglim stolom "Horror i cenzura" s početkom u 19 sati, na kojemu će sudjelovati Mario Vrbančić, Marko Vučetić, Ivica Perinović i Marko Lukić

Koji su naši najdublji strahovi i bojimo li se više vampira i vukodlaka ili neuobičajenih situacija u kojima se nalazimo i ne možemo objasniti zašto se loše osjećamo? Naravno, većina nas priklonit će se drugoj tezi, neznajući da iza stvaranja filmova, knjiga ili videoigara s tematikom horora stoje itekako kreativni pojedinci koji korisnike vode do osjećaja straha, koji je u isto vrijeme i strašan i uzbudljiv.

Kako se do toga dolazi mogli su doznati studenti i zainteresirani pojedinci koji su se priključili ovogodišnjem projektu nastavnika i studenata anglistike Iadera Horror Hub, koji se tijekom četvrtka i petka održavao u različitim sveučilišnim i javnim prostorima.

Počelo je u četvrtak poslijepodne Treasure huntom, u kojem je nekoliko timova tražilo omotnice s uputama, od prostora u Starom kampusu do finalnog odredišta u parku Kapetanski. Na tom putu je trebalo prijeći različite izazove uz korištenje mobitela, očitavanje QR kodova, online slaganja puzzli, spaljivanja papira a zatim i načina kako proći osiguranje u Kapetanskom.

- Natjecatelji su ubačeni u jedan ambijent prema kojemu nose određene osjećaje, bilo da se radi o referadi, desetak godina neaktivnim studomatima, svečanoj dvorani, određenim predavaonicama. U njega su dodane strašne priče, legende ili povijesni događaji ovog područja poput giljotine na Kalelargi, legende o Sfingi, uklete kuće na Ugljanu, sudbine svete Stošije. Te priče mijenjaju percepciju prostora u kojem se nalazimo i pokazuju što se sve može postići igrifikacijom ili gamifikacijom, objasnio je doc. dr. sc. Zlatko Bukač, koji je sudionicima održao i prigodno predavanje "Gamifikacija užasa".

Prikazani su primjeri iz vrlo uspješnih računalnih igara poput Resident Evil Biohazard ili Everybody‘s Gone to the Rapture, u kojima nema iznenadnih preokreta, već je igrač stalno uključen u igru i polagano razotkriva tajne ili napreduje u bijegu od bića kojima se ne može suprotstaviti.

- Igre budućnosti će vjerojatno moći promatrati kako čovjek reagira, preko njegovog daha ili očiju, prepoznavati emocije, reagirati u scenariju i tako pojačavati osjećaj užasa, prognozirao je Bukač.

Iadera Horror Hub u svom prvom izdanju okuplja istomišljenike, istraživače i zaljubljenike u horor, pružajući im priliku za dubinsko razmatranje različitih aspekata ovog žanra, kao što su povijest, estetika, psihologija straha, ali i mnogih drugih zanimljivih segmenata. Posjetitelji su dobili priliku razmijeniti ideje i iskustva te dublje razumjeti što horor žanr čini tako privlačnim i moćnim.

- Manifestacija je zamišljena kao platforma kroz koju bi se u idućoj godini mogla odigravati različita događanja, poput konferencija, izložbe fotografija, književnih natječaja, a možda i snimanje horor filma, najavio je jedan od pokretača Iadera Horror Huba, prorektor za međuinstitucijsku suradnju i internacionalizaciju Sveučilišta u Zadru prof. dr. sc. Marko Lukić.

Iadera Horror Hub završava večeras u novom studentskom domu okruglim stolom "Horror i cenzura", na kojemu će sudjelovati Mario Vrbančić, Marko Vučetić, Ivica Perinović i Marko Lukić. Početak je zakazan u 19 sati.

27.10.2023., 09:43h
08. svibanj 2024 14:51