Izazovi i perspektive osobnih pomoćnikaSveulilište U Zadru
StoryEditor
TEŠKI UVJETI RADA

Na Sveučilištu u Zadru održan okrugli stol o izazovima osobnih pomoćnika

Istaknuta je potreba kontinuiranog usavršavanja pomoćnika u nastavi i suradnje svih koji su uključeni u proces, od djece i roditelja do pomoćnika, nastavnika i stručnih službi

Osobni pomoćnici susreću se s brojnim izazovima u obavljanju posla, a uz poznatu diskriminaciju vezanu uz stalno zapošljavanje na određeno, niska primanja s obzirom na posao koji rade, pravi problemi nastupe kada se nađu u situaciji koju ne mogu riješiti ni obučeni specijalisti, pritom često i bez podrške ekipirane stručne službe ako rade u manjim županijskim školama. Jedan je asistent, iznijela je defektologinja OŠ Obrovac Ljiljana Veselinović na Okruglom stolu "Pomoćnici u nastavi - Izazovi i perspektive", na prvom velikom odmoru rekao kako s dodijeljenim učenikom, koji je imao poremećaj ponašanja, može odraditi taj dan do kraja i da se zahvaljuje na poslu.

Okrugli stol sinoć je u zgradi SEP-a organizirao Odjel za pedagogiju Sveučilišta u Zadru. Uz defektologinju Veselinović na njemu su sudjelovali pročelnica Odjela izv. prof. dr. sc. Matilda Karamatić Brčić, voditeljica Studentskog savjetovališta doc. dr. sc. Marina Vidaković, pročelnik Upravnog Odjela za odgoj i školstvo Grada Zadra Joso Nekić i predsjednica Udruge pomoćnika u nastavi Grada Zadra i Zadarske županije Petra Kraljev. Svi su istaknuli potrebu kontinuiranog usavršavanja pomoćnika u nastavi i suradnje svih koji su uključeni u proces, od djece i roditelja do pomoćnika, nastavnika i stručnih službi.

- Bilo bi poželjno da ne zaboravimo kako se pomoć ne odnosi samo na svakodnevni odgoj u praksi, nego i sustav vrijednosti kod tih učenika, njihove odgovornosti i osjećanja empatije i sigurnosti u svakodnevici. Važno je da se učenici osjećaju sretnima i sigurnima, da svi učitelji imaju pozitivan odnos prema inkluziji, a ne predrasude. Imamo često slučaj da pomoćnici mijenjaju svoju ulogu prema primarnom zanimanju, što stvara diskontinuitet i sprječava da jedan pomoćnik radi s jednim učenikom, što bi bio cilj koji želimo postići, istaknula je Karamatić Brčić.

image

Stanje se s vremenom mijenja

Sveulilište U Zadru

Pročelnik Nekić podsjetio je kako Grad Zadar 2010. godine nije imao ništa, prve godine imao je 18 pomoćnika, a sada ih je 134. Danas je vrlo blizu poželjne pozicije da svi učenici s posebnim potrebama, a radi se i o učenicima s poteškoćama i o nadarenim učenicima, imaju pomoćnika koji će im pomoći da ispune svoj potencijal.

- Potpuno smo izbrisali granice između te dvije kategorije, svakog učenika trebamo promatrati u punini i davati mu potporu koju treba. Moramo znati da su pomoćnici osobe sa srednjom stručnom spremom, a rade posao koji je iznimno zahtijevan i tu bi se morao napraviti iskorak u izjednačavnaju plaća sa VSS-om u javnom sektoru, rekao je Nekić.

Docentica Vidaković na stolu je govorila iz perspektive majke djeteta s poteškoćama u razvoju i izazovima s kojima se obitelj svakodnevno susreće.

- On je rođen u 24. tjednu trudnoće, ali najstresniji dio života nam je od polaska u školu do danas. Problem je stalno stavljanje očekivanja pred tu djecu, koja se negativno odražavaju na njih, odnosno stanje u kojem nije kreiran adekvatni program za njih. Ako su zahtjevi prilagođeni djetetu situacija je puno bolja, a pomaže i razgovor pomoćnika s roditeljima, koji znaju kako stvari funkcioniraju, rekla je Vidaković.

Nakon izlaganja otvorena je rasprava u kojoj su mnogi dionici iz ovog područja iznosili komentare o izazovima i rješenjima za rad s djecom s posebnim potrebama u školama.

28.11.2023., 09:45h
23. studeni 2024 08:02