ZT arhiva
StoryEditor
ISPIT ZNANJA

Provjerite koliko politički kandidati stvarno znaju o poziciji i ovlastima gradonačelnika

Za sad je desetero muškaraca istaknulo kandidaturu za budućeg zadarskog gradonačelnika. Kako su svi već u kampanji, na ovaj ili onaj način, s obzirom na njihove izjave i obećanja, blic testom smo provjerili njihova znanja o mjestu za koje se natječu

Kandidatima za gradonačelnika Zadra postavili smo tri pitanja iz zakonskog djelokruga rada gradonačelnika.

1. Nabrojite nekoliko zakonskih ovlasti gradonačelnika utvrđene Statutom Grada Zadra?

2. Na koji način gradonačelnik odlučuje o stjecanju i otuđivanju nekretnina i pokretnina Grada Zadra i drugom raspolaganju imovinom?

3. Koji su sve prihodi Grada Zadra kao jedinice lokalne samouprave propisani Zakonom o lokalnoj i regionalnoj (područnoj) samoupravi?

Osim pitanja o iz zakonskog djelokruga rada gradonačelnika, kandidatima smo postavili i po jedno pitanje vezano uz njihov program.

Grad treba dodatno jačati u proračunskom smislu

Šime Erlić (HDZ)

1. Gradonačelnik, između ostalog, predlaže akte Gradsko vijeću kao što je, primjerice, proračun za čije je planiranje i izvršenje odgovoran, predlaže unutarnje ustrojstvo Gradske uprave, čini skupštinu trgovačkih društava, dakle, odgovoran je za postavljanje uprava tih društava, odnosno za nadzor rada tvrtki u vlasništvu Grada.

2. Gradonačelnik samostalno meže odlučivati o raspolaganju imovinom, čija vrijednost ne prelazi 0,5 posto prihoda bez primitaka ostvarenih prethodnoj godini, a najviše u iznosu do milijun kuna.

3. Porez na dohodak je ključni prihod Grada, pa prijašnji prirez koji je ukinut, komunalna naknada koja je namjenska, dakle koristi se za namjenu izgradnje komunalne infrastrukture, tu su i prihodi od gradske imovine, naknada za koncesiju, koliko znam ona nije velika, ali je ima, pa prihodi od trgovačkih društava u vlasništvu Grada.

image

Šime Erlić

Šime Zelić/Pixsell

S obzirom na to da su vam u fokusu zadarski EU projekti koji su već ostvareni ili se ostvaruju, a novac iz EU fondova će sve manje biti glavni način financiranja važnih projekata, kako ćete nadomjestiti taj novac da bi se Zadar i u skorijoj budućnosti mogao kvalitetno razvijati, odnosno koji su vam konkretni budući projekti za koje već znate da se neće moći finincirati većim dijelom iz EU fondova, a imaju veliko značenje za razvoj grada?

Ključna stvar za razumjeti je da Grad treba kroz vrijeme dodatno proračunski jačati i rasti u financijskom smislu kako bi mogao sam pokretati investicije, U tome mu je neizbježan partner i država, zbog čega je uvijek neophodna suradnja s državnim vodstvom i ministarstvima. Druga stvar, investicije komercijalnijih profila poput garaža, uređenja plaža s koncesijama, dakle, tipove investicija koje daju povrat na uloženo, moguće je financirati putem kredita ili financijskih instrumenata. U tome su nam jako pouzdani i povoljni krediti EBDR-a (Europska banka za obnovu i razvoj) i HBOR-a (Hrvatska banka za obnovu i razvitak).

Ključni problem je urbanizam i prostorno upravljanje

Daniel Radeta (SDP)

1. Osnova svega je da gradonačelnik zapravo predstavlja izvršnu vlast, on je osoba koja upravlja gradskim poduzećima i kao predsjednik skupštine gradskih poduzeća. Gradonačelnik je taj koji zapravo predlaže odluke Gradskom vijeću i tu je osnova, na tom počiva demokracija. Izvršna vlast ima apsolutno sve poluge da upravlja gradom i to je smisao te funkcije.

2. Gradonačelnik zapravo ima sve ovlasti s obzirom da postoji odjel koji se bavi time na razini pročelništva, a to je Upravni odjel za upravljanje gradskom imovinom. On ima pod nadzorom kompletno sve ono što je u vlasništvu grada, počevši od stanova, poslovnih prostora i do zemljišta, a problem gradske uprave je što građani dan danas ne znaju što je u vlasništvu grada.

3. Tu je niz pozitivnih stavki preko kojih jedinice lokalne samouprave uprihoduju novac. Treba isto tako obrati pozornost na raspodjelu, jer, na primjer, što se tiče poreza na nekretnine, postoji odnos unutar postotka gdje određeni iznos ide Gradu, a dio državi. Tako da postoji niz pozitivnih propisa gdje su neke stavke isključivo prihod jedinica lokalne samouprave kao što je komunalni doprinos, to je jedna od stavki gdje je iznos u potpunosti gradski prihod. S druge strane, imamo neke prihode koji su određeni poreznim stopama, odnosno s postotkom. Gradovi se najčešće financiraju kroz komunalni doprinos, komunalnu naknadu, nekad je to bila i spomenička renta koje više nema, ali uglavnom na takvim parafiskalnim nametima se grad najviše financira. Nekad je to bio prirez kojeg isto više nema, sada je to porez na dohodak i porez na nekretnine, koji je najnovije uveden. Imamo isto tako paušal po krevetu koji isto tako određuje grad, kao i porez na potrošnju u visini od 3 posto.

image

Daniel Radeta

Dino Stanin/pixsell

Osim što ste koncentrirani na rušenje HDZ-a, što konkretno nudite građanima i koje ćete projekte već u prvoj godini mandata, u kojem vremenskom razdoblju i na koji način ostvariti?

Ono što ćemo mi ponuditi kroz naš program i čime ćemo se baviti je urbanizam i prostorno upravljanje, što je po meni jedan od ključnih problema u gradu. Paralelno s tim, trebamo raditi na nizu drugih stvari kao što su transparentnije upravljanje gradom, pogotovo kada su u pitanju gradske nekretnine i trošenje javnih financija putem aplikacije za transparentan proračun koju smo izglasali u ovom mandatu, ali nije dovoljno dobro odrađena. Dodao bih i upravljanje prometom u mirovanju i općenito prometom, jer činjenica je da živimo u trenutku kaosa, gužvi, prometnih čepova i manjka parkirnih mjesta i jedan od kapitalnih projekata te buduće gradskih uprave će biti uspostava mreža novih parkirališnih kapaciteta i prohodnih cesta. Treća stvar je konačno završavanje projekta aglomeracije jer je ona na neki način uzrok svih ovih problema u gradu. Činjenica je da je Grad potpisao ugovore s kojima se ne može nositi, a da izvođači radova zapravo ne održavaju niti obavljaju radove na način koji bi trebali, te u tom slučaju Grad će biti spreman takve ugovore otkazivati ili penalizirati izvođače koji ne izvršavaju radove na vrijeme. Ključne su i politike stambenog zbrinjavanja mladih obitelji. Priuštivo stanovanje je trenutno jedan od gorih problema u Zadru kad vidimo cijene najamnina i kvadrata. Izgradnjom stanova kroz POS programe, Grad ima potpunu ingerenciju da gradi na svojim terenima zgrade po priuštivim cijenama. Ključno je i disperzirati sezonalnost na cijelu godinu i omogućiti turizam u gradu. Nužno je vratiti sadržaje u grad i za domaće ljude, što možemo jedino na način da grad živi 365 dana u godini, a ne samo 3 mjeseca u sezoni, te zato treba u funkciju staviti Zračnu luku koja bi trebala biti operativna cijelu godinu, kao i luka Gaženica.

Odmah ću promijeniti Prostorni plan

Damir Biloglav (DOMiNO)

1. S obzirom da sam bio gradski vijećnik, a ne gradonačelnik, uvjeren sam kako nitko, osim najužeg kruga ljudi oko gradonačelnika, neće znati što piše u Statutu. Gradonačelnik je osoba koja predlaže proračun Grada Zadra koji je temeljni akt. Naravno, proračun ne donosi on, nego Gradsko vijeće. Nadalje, gradonačelnik može izravno dodijeliti nekome kadrovski stan. Također, predlaže dodjelu raznih odličja građanima, a dio tih odličja može dodijeliti i samostalno bez Gradskog vijeća. Gradonačelnik može donijeti i niz ograničenja u gradu poput zabrane nekog javnog okupljanja u gradu, a također i imenuje svoje najbliže suradnike, odnosno gradske pročelnike.

2. Gradonačelnik može izaći s prijedlogom koji treba usvojiti Gradsko vijeće. Postoji određeni iznos, ne znam točno koliki, s kojim on može samostalno raspolagati, a sve iznad toga mora odobriti Gradsko vijeće. Recimo, gradonačelnik ne može prodati dvoranu Višnjik, on to ne može samostalno odlučiti.

3. Grad Zadar ima svoje izvorne prihode kao i sve druge jedinice lokalne samouprave, a u proračun se slijevaju i brojna druga sredstva koja dolaze iz države i različitih fondova. Izvorni prihodi su prije svega porezi koje plaćaju svi zaposlenici na području grada. Nekad smo imali i prirez, ali mislim da je on sad stavljen izvan snage. Imamo i poreze na nekretnine, za bilo kakvu kupoprodaja nekretnine na području Zadra, porez od prodaje pripada Gradu.

image

dr. Damir Biloglav

ZT arhiva

Što ćete odmah i u zakonskim okvirima promijeniti nabolje u Zadru, ako postanete gradonačelnik?

Ono što bih pod hitno promijenio je Prostorni plan. Pokušaj donošenja V. izmjena i dopuna Prostornog plana je propao i Zadar mora dobiti novi Prostorni plan. I to ne u formi dopune postojećega, već nam treba potpuno novi Prostorni plan. To zahtjeva određeno vrijeme, ali ako postoji dobra volja, to se može vrlo brzo riješiti. Mislim da je to apsolutni prioritet ako uzmemo u obzir da je, osim ljudi, najvrjedniji resurs prostor koji je kod nas strahovito devastiran. To mora biti prioritet svake nove vlasti u Zadru.

Urbanistički planovi su inicijalni razlog dolaska investitora

Mladen Ninčević (nezavisni)

1. On zastupa Grad kao što direktor zastupa tvrtku i nositelj je izvršne vlasti, zajedno sa svojim dogradonačelnikom. Gradonačelnik imenuje pročelnike, radi završna izvješća, priprema materijale za Gradsko vijeće, predlaže Gradskom vijeću razne akte, daje mišljenje o aktovima, ima pravo za planiranje i izvršenje proračuna. On je taj koji može pronaći upravitelja gradskim nekretninama i imovinom grada.

2. Gradonačelnik može davati na imovinu na prodaju, ali ne u vrijednosti većoj od 0,5 posto prihoda, ne računajući prihod od ranije godine. Može odlučivati do jedne razine, ali preko toga ne, ima ovlasti do milijun kuna ili do ovih 0,5 posto godišnjih prihoda.

3. Grad se financira iz proračuna i proračunskih sredstava. Postoje i izvanproračunska sredstva koja dolaze putem komunalnih doprinosa i aktivnosti poput prodaje imovine i raznih drugih oblika. Proračunska sredstva se formiraju znači od jednog dijela prireza i poreza. Postoje proračunska sredstva koja Grad također donosi kao svoje prireze, te jedan dio od raznih koncesija od kojih Grad, zajedno s državom i županijom, dobiva prihode.

image

Mladen Ninčević

Dalmatinka-sinj

Izjavili ste kako nije dobro da Zadar ovisi isključivo o turizmu te ukazali na potrebu reindustrijalizacije, jer "za ozbiljne proizvođače – treba imati jasne, stabilne uvjete, prostor, infrastrukturu i podršku kroz urbanističke planove". Kako konkretno to mislite ostvariti i što podrazumijevate pod stabilnim uvjetima s obzirom na to da ozbiljni proizvođači ne projiciraju svoju financijsku isplativost isključivo kroz urbanističke planove?

Urbanistički planovi ne daju isplativost čovjeku koji ulaže, ali daju mu inicijalni razlog da dođe. Recimo, svaka tvornica mora imati objekt, zemljište, infrastrukturu prilaza, struje i vode. Znači, sve ono privlačno investitoru da dođe tu i zaposli 1000 ili 2000 ljudi kojima će davati plaću. On će onda kroz tu plaću vraćati ono što mu je Grad dao, kroz razne prireze koje ubire Grad. To je onaj zdravi dio proračuna u kojem ti iz proizvodnje dolaziš do situacije da tvoj narod ima plaću i ti imaš nekakve prihode koji su zdravi. Prihodi iz najmova gradske imovine nisu stabilni. Grad bi trebao osigurati sve priključke i pristupni put svima, ne samo investitorima. Grad treba napraviti uvjete po kojima se točno zna kad i kako Vodovod i HEP moraju osigurati te priključke, a ne da imamo situaciju da imamo nekoga tko ima dvije kuće sa bazenima, uložio je jako puno, a na kraju čeka 8 mjeseci priključak struje. Zamislite da imate strane investitore, tko bi od njih došao ako im je nesiguran priključak struje. Veličina investitora određuje kako ćeš se prema njima opredijeliti, jer nije isto zapošljava li netko 1000, 500 ili 100 ljudi. Potrebno je dovesti investitore i sukladno njihovoj veličini dati im određene pogodnosti. Ako pogledamo što su drugi napravili, vidjet ćemo da su im dali zemljišta besplatno, oslobodili su ih komunalnog doprinosa, skinuli su im prirez i porez na plaću, a neke države su čak stimulativno potraživale da neki investitori 10 godina ne plaćaju porez na dobit. Ipak, mislim da mi moramo najprije uzeti svoje ljude. Imali smo puno domoljubne želje za ulaganje, Hrvata koji su htjeli donijeti svoju proizvodnju, ali na kraju nisu došli jer im se ne isplati ili nemaju gdje pokrenuti proizvodnju. Naravno, ako ste nekome dali zemljište da otvori tvornicu, on je mora i otvoriti u određenom roku s rokom jamstva, a ako je ne otvori naplatimo mu jamstva, oduzmemo mu tu darovanu zemlju i izbacimo ga vani.

Znam rasporediti ljude da postignu rezultat

Željko Rogić (Akcija mladih)

1. Gradonačelnik predsjeda Poglavarstvom, saziva sjednice Poglavarstva i vodi sjednice. Također, ima temeljnu izvršnu funkciju u gradu kao jedinici lokalne samouprave. Osim toga on predlaže proračun, daje punomoć svojim pravnicima u gradskoj upravi da ga zastupaju pred sudom i drugim tijelima, predstavlja Grad i određuje tko će biti resorni pročelnici,

2. Putem javnih javni natječaja. Gradonačelnik potpisuje javni natječaj, a onda se ljudi jave na njega i tko više ponudi taj pobijedi na njemu, a on je taj koji potpisuje potpisuje taj ugovor.

3. Imali smo prirez, ali mislim da ga više nemamo. Ali postoje komunalna naknada, naknada za uređenje voda, spomenička baština i komunalni doprinos kao izvori financiranja, te najam gradskih prostora.

image

Željko Rogić

Facebook

Kako i u kojim rokovima mislite postići da Gradska uprava bude najučinkovitija u Hrvatskoj, kako je rečeno na vašem predstavljanju za kandidata za gradonačelnika?

Jest, tako je rečeno. U prvoj godini ja sa svojima sa suda nisam uspio postići to da smo bili najbolji u Hrvatskoj po rezultatima, ali u sljedeće 3 godine smo bili. S obzirom da sam njih već poznavao otprije i s njima radio, to nije isto kao kada dođete izvana. Ja sam točno znao gdje treba rasporediti ljude da bi da bi postigli rezultat. Ovdje bi možda trebalo više vremena, s obzirom da je mandat kratak, 4 godine nije puno zapravo. No, to mi je prioritet i obilazit ću, kako sam obilazio u sudu, svaku kancelariju. Svaki dan po nekoliko puta ću obići i sve naše službe u gradu, popričati sa svakim čovjekom, prije svega s pitanjem što mu nedostaje da bude učinkovitiji i da riješimo gradske probleme. Ako je neka osoba prezauzeta, njezini poslovi će se proslijediti nekom drugom, da ih se malo rastereti i da ne bude onih koji su tamo, ali ne rade ništa zato što su došli preko nekoga. Ako postanem gradonačelnik, težit ću tome da ne bude namještanja natječaja za posao i da svakome damo priliku. Nekako mi se čini da uvijek sposobni zarađuju manje nego ovi koji su manje sposobni i da se sve svodi na neka namještanja. Ne želim da imamo krug Željka Rogića, krug ovih i onih, već da su gradonačelnikova vrata otvorena svim građanima i da svatko može doći u gradsku upravu sa svojim problemom.

Tko troši do 7 kubika, neće plaćati vodu

Denis Bruketa (Za Zadar!)

1. Gradonačelnik zastupa Grad, nositelj je izvršnih funkcija, predlaže gradski proračun koji onda prihvaća Gradsko vijeće, predlaže neke druge akte, daje godišnja i polugodišnja izvješća. Također, imenuje pročelnike gradskih upravnih odjela, čini skupštinu onih društava kojima je Grad osnivač, a u onima u kojima je Grad suosnivač je član skupštine.

2. Gradonačelnik odgovara za imovinu Grada Zadra, a može donositi samostalne odluke o upravljanju tom imovinom do nekog iznosa, nekad je bilo do milijun kuna, no koliko je sad otkad imamo euro, ne znam točno.

3. Nekad smo imali prirez, mislim da ga više nemamo. Postoji komunalna pristojba, zatim porez na promet nekretninama, prometne kazne također idu u gradski proračun, te prihodi od najma gradskih prostora.

image

Denis Bruketa

Facebook

Koje su ključne točke vašeg programa i kako ćete ih konkretno ostvariti i u kojem razdoblju?

Besplatno parkiranje za građane grada Zadra, a drugima koji nisu građani Zadra ćemo povisiti cijenu parkiranja za dva puta, a u sezoni za četiri puta. Na Poluotoku će svi stanovnici imati svoje besplatno parkirno mjesto, a ambulantama i obrtima koji se nalaze na Poluotoku ćemo također osigurati parkirno mjesto. Išli smo i na županijsku razinu za lokalne izbore, te će svakako tko bude gradio marinu morati 20 posto komunalnih vezova dati županiji ili gradu, ovisno na kojem se području gradi, to s komunalni vezovi koje će grad i županija davati svojim građanima. Također, treća točka programa je besplatna voda do 7 kubika po domaćinstvu. Dakle tko troši do 7 kubika neće plaćati vodu, tko troši od 7 do 14 kubika plaćat će po istoj cijeni kao i sada, od 14 do 28 kubika će biti veća cijena, a preko 28 kubika potrošnje će biti najveća cijena. Tako da tko više štedi će manje platiti. Cilj je uvesti i besplatnu pravnu pomoć za građane. Napravit ćemo novi upravni gradski odjel gdje će ljudima davati besplatna pravna pomoć za medijaciju i posredovanje pri sporovima. Želim da u gradu bude više rotora, a manje semafora jer se onda ne plaća održavanje tih semafora, ne plaća se struja i ne zagađuje se, te je veća protočnost prometa. Također, napravit ćemo ono što još nitko nije predložio, a to je pomoć u kući starijim osobama. Gradska firma će imati svoje sestre, njegovateljice koje će obilaziti i pomagati starijim osobama u kućanstvu.

Jordan Peterson će Zadranima održati besplatno predavanje

Daniel Mijatović (nezavisni)

1. Gradonačelnik donosi proračun uz pomoć Gradskog vijeća, odnosno predlaže proračun. Druga njegova ovlast je provođenje zakona, znači brine da zakoni koji već postoje da se provode i da u praksi budu provedeni. Također, predlaganje izmjena zakona koji se tiču gradske uprave. Osim toga, on upravlja gradskom upravom i imenuje pročelnike. Gradonačelnik i predstavlja Grad u odnosima s drugim pravnim subjektima i drugim akterima u pravnim poslovima, i on je taj koji može potpisati ugovor s nekim, nekom agencijom, s nekim drugim gradom ili županijom, s Vladom ili ministarstvom. Znači u ime Grada dogovara poslove i suradnje.

2. On ne može ni o čemu odlučivati samoinicijativno, nego isključivo se mora držati zakonskih okvira koji su propisani u Statutu Grada i surađivati s Gradskim vijećem koje je zaduženo isto tako za provođenje tih odluka, a Gradsko vijeće i većina u vijeću odobravaju te odluke ili stavljaju veto na njih izglasavanjem. O nekim stvarima može samostalno odlučivati, ako je u pitanju nešto od manjeg interesa, ako nije neka velika vrijednost u pitanju, to jest ako su u pitanju neke stvari od sporedne važnosti.

3. Od poreza, to je ono osnovno. Također, Zadar ima puno svojih firmi koje su pod gradskom upravom, poput Čistoće i Vodovoda, a prihod tih komunalnih poduzeća također ide Gradu. Dobar dio proračuna dolazi iz onoga što država propisuje, odnosno koliko Vlada daje iz državnog proračuna za naš gradski proračun.

image

Daniel Mijatović

Hina/Zvonko Kucelin

Izjavili ste da u Zadru treba prvo promijeniti mentalitet ljudi. Kako ćete ga promijeniti, u kojem vremenskom razdoblju i kako će se ta promjena i kad odraziti na funkcioniranje Grada?

To je jedna od stvari koje sam naveo, ali te stvari nisu mjerljive kao neki drugi programi jer ovise isključivo o suradljivosti naroda. Ne mogu to mjeriti na neki način ili dati neku garanciju kako će se to raditi, ali mogu reći da je moj zadatak u tome da svojim riječima, svojim postupcima i svojim primjerom dajem sve od sebe da budem pozitivan utjecaj na tu promjenu koju želim vidjeti, a promjena će se isključivo na subjektivan način moći doživjeti ili ne doživjeti, neće biti mjerljiva nekim instrumentima. Promicati ću vrijednosti koje smatram da su ispravne, obraćajući se javnosti svojim djelima koja ću činiti. Osim toga, grad će pod mojom upravom promovirati ljude i dovoditi u grad ljude poznate na svjetskoj razini koji će promicati vrijednosti koje smatram da su ispravne. Na primjer, sveučilišni profesor iz Kanade, poznati psiholog Jordan Peterson i slični ljudi će imati prostora u našem gradu da drže besplatna predavanja. To su konzervativne kršćanske vrijednosti, ali kršćanske vrijednosti uključuju onaj liberalni aspekt poštovanja prema svima različitog mišljenja. Dakle u to ulazi sloboda govora, sloboda izražavanja nasuprot trenutnog stanja u kojem ukoliko nisi podoban vladajućim strukturama, nemaš pravo izgovoriti suprotan stav. Ja ću promovirati tu vrijednost slobode govora, moji neistomišljenici imat će jednak prostor kao i istomišljenici da u javnosti djeluju i iznesu svoja viđenja i stavove.

Pokušali smo provjeriti znanje i ostalih kandidata za gradonačelnika Ivice Žuvele (nezavisni), Roberta Modrića (nezavisni) i Lucijana Periću (Fokus), ali nisu nam dali priliku.

TOČNI ODGOVORI

1. Prema Statutu Grada Zadra u obavljanju izvršne vlasti Gradonačelnik: predlaže Gradskom vijeću donošenje općih i drugih akata, te je jedini ovlašteni predlagač proračuna grada, donosi opće i pojedinačne akte kada je na to ovlašten propisima, daje mišljenja o prijedlozima akata koje Gradskom vijeću podnose drugi ovlašteni predlagatelji, izvršava i osigurava izvršavanje općih akata Gradskog vijeća, utvrđuje prijedlog gradskog proračuna, izmjena i dopuna proračuna, odluke o izvršenju proračuna, godišnjeg izvješća o izvršenju proračuna i polugodišnjeg izvješća o izvršenju proračuna, odgovoran je za planiranje i izvršenje proračuna, upravlja nekretninama, pokretninama i imovinskim pravima u vlasništvu Grada u skladu sa zakonom, ovim Statutom i općim aktom Gradskog vijeća, odlučuje o davanju suglasnosti ili jamstava za zaduživanje pravnim osobama čiji je osnivač Grad Zadar za iznos do milijun kuna, upravlja prihodima i rashodima Grada u skladu sa zakonom, Statutom i općim aktima Gradskog vijeća, upravlja raspoloživim novčanim sredstvima na računu proračuna Grada, donosi pravilnik o unutarnjem redu za upravna tijela Grada, imenuje i razrješava pročelnike upravnih tijela Grada, imenuje i razrješava predstavnike Grada Zadra u tijelima javnih ustanova i drugih pravnih osoba kojih je Grad Zadar osnivač, osim ako posebnim zakonom nije drugačije određeno, utvrđuje plan prijema u službu u upravna tijela Grada, čini skupštinu trgovačkih društava kojih je Grad Zadar osnivač, član je skupštine trgovačkih društava kojih je Grad Zadar suosnivač, predlaže izradu prostornog plana kao i njegove izmjene i dopune na temelju obrazloženih i argumentiranih prijedloga fizičkih i pravnih osoba, usmjerava djelovanje upravnih tijela Grada Zadra u obavljanju poslova iz njihovog samoupravnog djelokruga te obavlja nadzor nad zakonitošću njihovog rada, podnosi Gradskom vijeću odgovarajuća izvješća, zaključuje ugovore i druge pravne poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima, obavlja nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnih odbora, daje punomoći za zastupanje Grada Zadra, u pojedinim stvarima, te obavlja druge poslove koji su mu stavljeni u nadležnost zakonom, drugim propisom, ovim Statutom ili drugim općim aktom.

2. Gradonačelnik odlučuje o stjecanju i otuđivanju nekretnina i pokretnina Grada Zadra i drugom raspolaganju imovinom, čija pojedinačna vrijednost ne prelazi 0,5% iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o stjecanju i otuđivanju nekretnina i pokretnina, odnosno drugom raspolaganju imovinom, a najviše do 1.000.000,00 kuna.

3. Prihodi propisani Zakonom o lokalnoj i regionalnoj samoupravi su gradski porezi, prirez, doprinosi, pristojbe, prihodi od stvari u vlasništvu Grada i imovinskih prava, prihodi od trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u njezinom vlasništvu, osnosno u kojima ima udio ili dionice, prihodi od naknada za koncesije, novčane kazne i imovinska korist za prekršaje koje sama propiše u skladu sa zakonom, udio u zajedničkom porezu, te sredstva pomoći Republike Hrvatske predviđena u državnom proračunu i drugi prihodi određeni zakonom.

30.04.2025., 11:07h
Karlo Ivković
30. travanj 2025 11:08