"Naše su plaće oko 700 eura, što je za današnje vrijeme ispod svake razine. Posla imamo, ima i profita, tako da bi se naš zahtjev za povećanjem plaća od 200 eura neto mogao ostvariti", rekao je na konferenciji za novinare sindikalni povjerenik Nikola Tuta.
Podsjetio je da su radnici Luke već tražili povećanje plaća za 200 eura, a budući da se u dva pokušaja mirenja nisu uspjeli dogovoriti s Lukom Zadar, koja je u vlasništvu kineskog Jinxiong Hua, odlučili su se za štrajk.
"Dogovorili smo s upravom da ćemo zaustaviti iskrcaj i ukrcaj tereta na brodove. Imamo koncesiju na privez i odvez brodova u Putničkoj luci Gaženica i na Poluotoku, ali to nećemo zaustavljati zbog ljudi koji žive na otocima i sigurnosti samih otoka. Trenutačno je u luci jedan brod koji iskrcava dijelove vjetrenjača i to ćemo također sutra zaustaviti", najavio je Tuta.
Predstavnik radnika u Nadzornom odboru Ante Bugarija upozorio je na dodatan problem jer vlasnik tvrtke nije u Zadru.
"U ovakvoj situaciji mislim da bi trebao biti tu, da pokušamo nešto ispregovarati jer nama nije u interesu zaustaviti posao, nama je u interesu raditi. Ovdje ima puno ljudi koji rade jako dugo, neki čak i 40 godina", kazao je Bugarija.
Luka Zadar ima 90-ak zaposlenih u operativi, a štrajk je podržalo 90 posto radnika. Štrajk će, poručili su radnici, trajati do ispunjenja zahtjeva.
Teretna luka Gaženica sastoji se od šest vezova – za tekuće terete, opskrbu naftnih platformi, rasute terete, pretovar južnog voća, pretovar općeg tereta i pretovar generalnog tereta. (Hina)