Filip Peraić, zadarski ilustrator i dizajner, napravio je tisuće radova za klijente diljem svijeta, od kojih su najpoznatija imena kompanije kao Nike, Adidas, IBM, Forbes, Sony... Ispričao nam je kad je i kako počela ljubav prema ilustracijama i dizajnu, otkrio što ga inspirira i pokreće, istaknuo što smatra svojim najvećim uspjehom, kao i što je najvažnije za stvaranje prepoznatljivih ilustracija.
Diplomirao je prije deset godina na Studiju dizajna u Zagrebu, a od najranijih je dana zaljubljen u crtanje..
- Toliko sam vremena provodio crtajući da je bilo prirodno da se opredijelim za takvu struku i pokušam upisati fakultet. Magistrirao sam smjer industrijskog dizajna, ali sklonosti su me odvele više prema području ilustracije tako da sam još tijekom faksa počeo s radom za razne klijente na području ilustracije i dizajna, započinje Peraić.
Suradnje s velikim imenima
Lako se motivira, ali ako slučajno malo “zapne”, priznaje, pokreću ga zadani rokovi.
- Treba opravdati povjerenje klijenta i rok se mora ispoštovati. Naravno, pokreću me i mnogi neostvareni ciljevi kojima težim, ističe Peraić.
Imao je, kaže, sreću raditi s nekoliko velikih klijenata što je gotovo uvijek bila ugodna suradnja i pozitivno iskustvo.
- Stotine portreta za Forbes i Sony, vizuali za kolekcije odjeće Adidasa, kampanja za Air Jordan, kampanja za dobitnika Grammya Leon Bridgesa itd. Zanimljivo je vidjeti kako stvari funkcioniraju na tako visokim razinama, dosta naučiš gledajući kako se projekti razvijaju i zašto se donose neke odluke, priča nam Peraić.
Dali smo mu težak zadatak da izdvoji svoj najveći uspjeh...
- Prije svega, drago mi je da mogu živjeti od vlastitog kreativnog rada. Na to nekad zaboravim, ali divno je moći raditi baš ono što voliš. A uvijek ću biti posebno ponosan što je The New York Times posvetio cijelu stranicu nedjeljnog izdanja mom radu. To je bilo pomalo nadrealno iskustvo, nakon toga sam shvatio da je i sve drugo ostvarivo, govori Peraić.
Cilj je iznenaditi
Premda je prepoznat i cijenjen diljem svijeta, redovno svojom umjetnošću obogaćuje svoj rodni grad pa tako već godinama osmišljava impresivne vizuale za Dan grada Zadra.
- Suradnje s Gradom su ugodne, svake mji godine zadaju neki simbol grada kao temu, a ja imam kreativnu slobodu slobodno interpretirati taj simbol. Pokušavam i samog sebe iznenaditi, težim tome da plakati budu neobični, da ne daju klišejizirani prikaz simbola, nego da je neočekivano interpretiran, s više slojeva značenja. Ovogodišnji plakat prikazuje Providurovu palaču na pomalo čudan način, kao suvremenu skulpturu koja je izložena u samoj Providurovoj, slavi virtuoznost nagrađivanog arhitektonskog rješenja, tumači Peraić koji je trenutačno u Zadru i radi na seriji naslovnica knjiga za izdavača iz SAD-a i projekt za Rimac kompaniju za koji se nada da će uskoro biti objavljen.
Glavna odlika prepoznatljivog autorskog izraza, otkriva Peraić, je korištenje konstantnog vizualnog stila.
- No to je nešto što ja pomalo izbjegavam jer mi nije dovoljno izazovno. Ilustracija je neodvojiva od onoga što predstavlja, nekad ide uz tekst, glazbeni album, proizvod ili nešto treće. Vizualno mora biti oplemeniti temu koju predstavlja, a one najbolje ilustracije nas iznenade svojim konceptom, promišljenošću, tehničkom vještinom, snagom autorskog izraza. Dobru ilustraciju je teško definirati, može biti potpuno jednostavna ili jako kompleksna, ali baš uvijek bi trebala stvoriti uspješnu sintezu i snažan identitet onoga što predstavlja, objašnjava Peraić.
Na koncu, poručio je mladim kreativcima da rade ono što vole i da pokušaju biti što posvećeniji i što bolji.
- Uz malo sreće, uložena energija će otvoriti neka vrata za koja ni ne pomišljate da bi se mogla otvoriti, zaključuje Peraić.