Turistički sajam Vakantiebeurs u UtrechtuDamir Maričić
StoryEditor
POČETAK SEZONE TURISTIČKIH SAJMOVA

TZ županije prisutna na svim velikim europskim turističkim sajmovima

Godina tradicionalno počinje s Utrechtom u Nizozemskoj kao prvom od serije sajmova gdje se TZ Zadarske županije priključuje nacionalnoj promidžbi s Hrvatskom turističkom zajednicom. Sajam Vakantiebeurs održavao se od 8. do 12. siječnja, a TZ županiji pridružili su se u nastupu i Ilirija d.d. iz Biograda kao i Turistička zajednica mjesta Zaton. Nizozemsko tržište spada u 10 najznačajnijih za Hrvatsku i Zadarsku županiju, a Nizozemci, osim što su tradicionalno gosti kampova i u odnosu na broj stanovnika najznačajnija kamping nacija, sad su već niz godina značajno prisutni i u svim ostalim oblicima smještaja i turizma, a posebnost im je ljubav prema prirodi

Vrijeme intenzivnih turističkih sajmova upravo traje, a ovdašnji turistički djelatnici predvođeni Turističkom zajednicom Zadarske županije, samostalno ili s HTZ-om, već su odradili sajmove u Nizozemskoj, Finskoj, Austriji i Njemačkoj.

Utrecht, Beč, Helsinki i Stuttgart

Godina tradicionalno počinje s Utrechtom u Nizozemskoj kao prvom od serije sajmova gdje se TZ Zadarske županije priključuje nacionalnoj promidžbi s Hrvatskom turističkom zajednicom. Sajam Vakantiebeurs održavao se od 8. do 12. siječnja, a TZ županiji pridružili su se u nastupu i Ilirija d.d. iz Biograda kao i Turistička zajednica mjesta Zaton. Nizozemsko tržište spada u 10 najznačajnijih za Hrvatsku i Zadarsku županiju, a Nizozemci, osim što su tradicionalno gosti kampova i u odnosu na broj stanovnika najznačajnija kamping nacija, sad su već niz godina značajno prisutni i u svim ostalim oblicima smještaja i turizma, a posebnost im je ljubav prema prirodi. Već prvog dana sajma hrvatski štand je imao odličnu posjećenost te su održani sastanci s predstavnicima ANWB-a, ANVR-a, KLM-a, TUI-ja, Silverjeta, Travel Councsellors-a, The Travel Club-a, ACSI-ja, putničkim agentima, kao i brojnim predstavnicima medija, influencerima i blogerima.

Odmah potom nastup uz HTZ nastavljen je na Ferienmesse u Beču, na drugom najznačajnijem tržištu za hrvatski turizam, austrijskom. Sajam je trajao od 16. do 19. siječnja. Odlične vijesti za Hrvatsku stigle su već prvog dana sajma u sklopu kojeg su tradicionalno održane konferencije za medije od glavnih organizatora putovanja i prodavača turističkih aranžmana kao što su TUI Austria i Ruefa Reizen.

image

Turistički sajam Ferienmesse u Beču

Damir Maričić

Hrvatska u Austriji među tri najtraženije destinacije

- Hrvatska je i dalje jedna od najtraženijih odmorišnih destinacija na tržištu Austrije, izjavio je Branimir Tončinić, direktor Predstavništva HTZ-a u Austriji, nadodavši kako su tijekom prvog dana na štandu održani sastanci s partnerima TUI, Springer Reisen, Gruber Reisen i Lidl Reisen te s brojnim medijima koji prate turističke teme.

Upozoreno je da će intenzitet putovanja Austrijanaca biti na vrlo visokoj razini od čak 89%, ali da će prilikom donošenja odluke o odmorišnoj destinaciji Austrijanci veliku pažnju posvetiti cijenama. Podaci TUI-ja kažu kako je Hrvatska vodeća auto-destinacija po ostvarenim rezervacijama u dosadašnjem dijelu siječnja, s rastom od 10 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Podsjetimo kako je samo TUI Austrija lani u Hrvatsku doveo više od 20 tisuća gostiju, a ove godine planiraju više od 22 tisuće.

Tu su i podaci Ruefa Reisekompas 2025. prema kojima su najtraženije europske inozemne odmorišne destinacije u 2025. godini na tržištu Austrije Italija (35%), Hrvatska (27%) te Njemačka (18%).

Austrijanci su nam brojem noćenja treći gosti iza Nijemaca i Slovenaca, a potrošnjom drugi iza Nijemaca.

Potom je odrađen vjerojatno i najznačajniji sajam za hrvatski turizam, onaj u Stuttgartu. Posebno je posvećen kampingu, a uz njega njemački auto klub (ADAC) kao najznačajniji u Europi, a kojem Nijemci apsolutno vjeruju i povjeravaju mu odluke o putovanju kada su ceste i kamping u pitanju, ima svoju gala večer s predstavljanjem svog vodiča kampova, kada i doznajemo koji su kampovi dobili najviši rang i preporuku. Sajam još traje, jer spada u rijetke preživjele za koje je interes toliki da se održavaju kroz 10 dana, odnosno obuhvate dva vikenda od 18. do 26. siječnja, a ovdje se na nastupu na zajedničkom štandu HTZ-a i TZ Zadarske županije pridružuju Ilirija i Turisthotel s najvećim ovdašnjim kampovima, dok dio ovdašnjeg turizma nastupa i mimo toga u raznim angažmanima, pa i s Top Kampingom na kojem se zatekao i Joao Alves Pereira, predsjednik FICC - Svjetske kamping federacije.

Zajedno s ostalim turističkim zajednicama iz Dalmacije, te Ličko senjskom i TZ Kvarnera (Primorsko goranska županija) odrađen je paralelno sajam MATKA u Helsinkiju (od 17. do 19. siječnja) kao najznačajniji u Sjevernoj Europi sa čak 800 izlagača iz 70 zemalja.

image

Seminar na sajmu MATKA u Helsinkiju

Damir Maričić

U veljači London, Utrecht, München, Bari

Snažan intenzitet sajmova se nastavlja. U siječnju je i sajam naziva Destinations u Londonu od 30. siječnja do 2. veljače, gdje se ide udruženo sa svim TZ iz Dalmacije, te Like i Kvarnera, što snaži ponudu, a bitno smanjuje troškove. U veljači slijedi povratak u Utrecht na sajam Fiets en wandelbeurs (14.-16.02.2025.) s istom udruženom grupacijom. Odmah potom Turistička zajednica Zadarske županije s Hrvatskom turističkom zajednicom nastupa na sajmu FREE u Münchenu, a stariji poznavatelji sjetit će se da nam je ovo bio najznačajniji od svih sajmova, dok su nam gosti dolazili isključivo cestom, a i dok je ADAC stajao uz ovaj sajam i tamo imao svoje gala prezentacije, prije prebacivanja u Stuttgart. Tada je i posjet sajmu u Ljubljani i slovenskom nam tržištu, drugom prema broju gostiju, a trećem prema potrošnji gostiju u Hrvatskoj. Naziv je Conventa, a održava se 20. - 22.02. a koncept je MICE turizam (od Meetings, Incentives, Conferences i Events odnosno poslovni, kongresni i turizam više klase i duže sezone), a TZ županije sudjelujee s ovdašnjim partnerima. U veljači je i relativno novi sajam BTM u Bariju u Italiji (26.-28.02.2025.), značajan jer nam Ryanair uvodi avio liniju za jug Italije.

Ožujak u znaku Berlina i ostalo

Ožujak počinje s jednim od najznačajnijih sajmova u Europi, svojevrsnom pandanu WTM-u u Londonu, a to je ITB Berlin, gdje već niz godina Turistička zajednica Zadarske županije s lokalnim partnerima uzima samostalni štand, a sajam trajeje od 4. do 6. ožujka. Partnera je čak osam, a recimo i to da se u davnija vremena s WTM-om u Londonu otvarala i predviđala iduća godina i startala prodaja, a da bi do ovog u Berlinu u ožujku hotelijeri već znali kakva će im biti godina i koliko je prodano. No, to je bilo davno kada su i naši i svi drugi kapaciteti bili ograničeni, a komunikacije i ograničenije, a ne kao sad kad imamo i first i last minute i tko zna kakve sve ne prodaje. London u ovoj godini TZ Zadarske županije s HTZ-om planira odraditi od 4.do 6.studenog. Vraćajući se ožujku, tu su Holiday World sajam u Pragu (14.-16.03.2025.) kao i B-Travel sajam u Barceloni (28.-30.03.2025.) koji se također odrađuju u zajednici sa TZ-ima Dalmacije, Like i Kvarnera. U istoj je organizaciji i Fiera del Cicloturismo kojem se posvećuje veća pažnja u borbi za sve snažniji biciklistički turizam, a održava se na Lago di Garda od 1. do 4. travnja.

image

Turistički sajam u Beču

Damir Maričić

U toj će se organizaciji ove godine odraditi, tek na jesen, i Caravan Salon u Düsseldorfu (29.08.-07.09.2025.) posvećen kampingu kao i najveći kamping sajam u Italiji IL Salone del Camper kojem je domaćin Parma (13.-21.09.2025).

Spomenimo kako će na samostalnom nastupu na sajmu Freizeit/Tempo libero u Bozen/Bolzano u Italiju TZ Sali i TZ Preka predstaviti projekt Zadarski arhipelag i svoj kapital za outdoor turizam. Održat će se 24.-27. travnja.

U travnju nam je i domaći sajam Meetex u Zagrebu od 1.do 03. travnja a red je da ova regija kao najjača za domaći turizam bude nazočna, što će TZ županije odraditi s domaćim partnerima. Također, u vlastitoj organizaciji i s lokalnim partnerima TZ županije idu na IMEX u Frankfurt (20.-22.05.2025.) opet na sajam posvećen MICE turizmu, a što je noviji projekt TZ županije, a računa se i na njegovo jačanje skorim otvaranjem Hyatta. Ostat će još s istim MICE ambicijama IBTM u Barceloni koncem godine (18.-20.11.2025.). Iz TZ županije u planu je prezentacija u organizaciji zajedno s HGK i TZ Zadra na nekima od europskih tržišta.

Hrvoje Anić: Ljudi su ti koji rade posao, a na sajmovima se sreću

-Iako živimo u vremenu u kojem sajmovi nemaju nekadašnje značenje oni su komplementarni drugim današnjim načinima promidžbe i prodaje. Ljudi su oni koji rade posao a u poplavi on line komuniciranja taj ljudski susret nije nikad bio bitniji nego sad, kazuje nam direktor TZ Zadarske županije Hrvoje Anič dodajuči:
- Sačinili smo obiman program s preko 20 sajmova na kojima sudjelujemo i predstavljamo našu regiju u direktnom kontaktu a već se odrađuje značajna četiri sajma na nama važnim tržištima. Govorimo o upravo održanim ili skorim sajmovima na tržištima Njemačke, Slovenije, Austrije, Češke dakle ključnim zemljama za uspjeh našeg turizma, pa i Nizozemske koja nam je već nekoliko godina u usponu i među 10 najvažnijih tržišta. Poruke još analiziramo ali iz do sad održana četiri sajma možemo uočiti veliku posječenost i značajan interes za našu zemlju i unutar toga našu zadarsku turističku regiju. Sa svih do sad održanih sajmova čujemo poruke i analize da njihovi građani planiraju na odmor u većim postocima nego do sad.
Kada su u pitanju načini organiziranja i partnerstva nastavljamo ih kroz nekoliko pravaca. Prvi je dio koji odrađujemo kroz nacionalnu prezentaciju sa Hrvatskom turističkom zajednicom, potom dio sajmova na koji odlazimo udruženi za ostalim turističkim zajednicama iz Dalmacije, čemu se već kroz niz godina pridružuje i Lika i Kvarner, a moto je da smo zajedno jači u ponudi a štedimo na troškovima. Tu je i dio najistaknutijih sajmova na kojima smo mi organizatori našeg zasebnog regionalnog štanda pri čemu pozivamo i kolege iz realnog sektora i zajedno predstavljamo destinaciju. Naravno svi sajmovi vezani su za nama najznačajnija tržišta, zaključuje Anić uz ocjenu "so far so good", odnosno da su dosadašnje poruke optimistične.

28.01.2025., 10:31h
:
Damir Maričić
30. siječanj 2025 09:09