Vrijeme intenzivnih turističkih sajmova upravo traje, a ovdašnji turistički djelatnici predvođeni Turističkom zajednicom Zadarske županije, samostalno ili s HTZ-om, već su odradili sajmove u Nizozemskoj, Finskoj, Austriji i Njemačkoj.
Utrecht, Beč, Helsinki i Stuttgart
Godina tradicionalno počinje s Utrechtom u Nizozemskoj kao prvom od serije sajmova gdje se TZ Zadarske županije priključuje nacionalnoj promidžbi s Hrvatskom turističkom zajednicom. Sajam Vakantiebeurs održavao se od 8. do 12. siječnja, a TZ županiji pridružili su se u nastupu i Ilirija d.d. iz Biograda kao i Turistička zajednica mjesta Zaton. Nizozemsko tržište spada u 10 najznačajnijih za Hrvatsku i Zadarsku županiju, a Nizozemci, osim što su tradicionalno gosti kampova i u odnosu na broj stanovnika najznačajnija kamping nacija, sad su već niz godina značajno prisutni i u svim ostalim oblicima smještaja i turizma, a posebnost im je ljubav prema prirodi. Već prvog dana sajma hrvatski štand je imao odličnu posjećenost te su održani sastanci s predstavnicima ANWB-a, ANVR-a, KLM-a, TUI-ja, Silverjeta, Travel Councsellors-a, The Travel Club-a, ACSI-ja, putničkim agentima, kao i brojnim predstavnicima medija, influencerima i blogerima.
Odmah potom nastup uz HTZ nastavljen je na Ferienmesse u Beču, na drugom najznačajnijem tržištu za hrvatski turizam, austrijskom. Sajam je trajao od 16. do 19. siječnja. Odlične vijesti za Hrvatsku stigle su već prvog dana sajma u sklopu kojeg su tradicionalno održane konferencije za medije od glavnih organizatora putovanja i prodavača turističkih aranžmana kao što su TUI Austria i Ruefa Reizen.
Hrvatska u Austriji među tri najtraženije destinacije
- Hrvatska je i dalje jedna od najtraženijih odmorišnih destinacija na tržištu Austrije, izjavio je Branimir Tončinić, direktor Predstavništva HTZ-a u Austriji, nadodavši kako su tijekom prvog dana na štandu održani sastanci s partnerima TUI, Springer Reisen, Gruber Reisen i Lidl Reisen te s brojnim medijima koji prate turističke teme.
Upozoreno je da će intenzitet putovanja Austrijanaca biti na vrlo visokoj razini od čak 89%, ali da će prilikom donošenja odluke o odmorišnoj destinaciji Austrijanci veliku pažnju posvetiti cijenama. Podaci TUI-ja kažu kako je Hrvatska vodeća auto-destinacija po ostvarenim rezervacijama u dosadašnjem dijelu siječnja, s rastom od 10 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Podsjetimo kako je samo TUI Austrija lani u Hrvatsku doveo više od 20 tisuća gostiju, a ove godine planiraju više od 22 tisuće.
Tu su i podaci Ruefa Reisekompas 2025. prema kojima su najtraženije europske inozemne odmorišne destinacije u 2025. godini na tržištu Austrije Italija (35%), Hrvatska (27%) te Njemačka (18%).
Austrijanci su nam brojem noćenja treći gosti iza Nijemaca i Slovenaca, a potrošnjom drugi iza Nijemaca.
Potom je odrađen vjerojatno i najznačajniji sajam za hrvatski turizam, onaj u Stuttgartu. Posebno je posvećen kampingu, a uz njega njemački auto klub (ADAC) kao najznačajniji u Europi, a kojem Nijemci apsolutno vjeruju i povjeravaju mu odluke o putovanju kada su ceste i kamping u pitanju, ima svoju gala večer s predstavljanjem svog vodiča kampova, kada i doznajemo koji su kampovi dobili najviši rang i preporuku. Sajam još traje, jer spada u rijetke preživjele za koje je interes toliki da se održavaju kroz 10 dana, odnosno obuhvate dva vikenda od 18. do 26. siječnja, a ovdje se na nastupu na zajedničkom štandu HTZ-a i TZ Zadarske županije pridružuju Ilirija i Turisthotel s najvećim ovdašnjim kampovima, dok dio ovdašnjeg turizma nastupa i mimo toga u raznim angažmanima, pa i s Top Kampingom na kojem se zatekao i Joao Alves Pereira, predsjednik FICC - Svjetske kamping federacije.
Zajedno s ostalim turističkim zajednicama iz Dalmacije, te Ličko senjskom i TZ Kvarnera (Primorsko goranska županija) odrađen je paralelno sajam MATKA u Helsinkiju (od 17. do 19. siječnja) kao najznačajniji u Sjevernoj Europi sa čak 800 izlagača iz 70 zemalja.
U veljači London, Utrecht, München, Bari
Snažan intenzitet sajmova se nastavlja. U siječnju je i sajam naziva Destinations u Londonu od 30. siječnja do 2. veljače, gdje se ide udruženo sa svim TZ iz Dalmacije, te Like i Kvarnera, što snaži ponudu, a bitno smanjuje troškove. U veljači slijedi povratak u Utrecht na sajam Fiets en wandelbeurs (14.-16.02.2025.) s istom udruženom grupacijom. Odmah potom Turistička zajednica Zadarske županije s Hrvatskom turističkom zajednicom nastupa na sajmu FREE u Münchenu, a stariji poznavatelji sjetit će se da nam je ovo bio najznačajniji od svih sajmova, dok su nam gosti dolazili isključivo cestom, a i dok je ADAC stajao uz ovaj sajam i tamo imao svoje gala prezentacije, prije prebacivanja u Stuttgart. Tada je i posjet sajmu u Ljubljani i slovenskom nam tržištu, drugom prema broju gostiju, a trećem prema potrošnji gostiju u Hrvatskoj. Naziv je Conventa, a održava se 20. - 22.02. a koncept je MICE turizam (od Meetings, Incentives, Conferences i Events odnosno poslovni, kongresni i turizam više klase i duže sezone), a TZ županije sudjelujee s ovdašnjim partnerima. U veljači je i relativno novi sajam BTM u Bariju u Italiji (26.-28.02.2025.), značajan jer nam Ryanair uvodi avio liniju za jug Italije.
Ožujak u znaku Berlina i ostalo
Ožujak počinje s jednim od najznačajnijih sajmova u Europi, svojevrsnom pandanu WTM-u u Londonu, a to je ITB Berlin, gdje već niz godina Turistička zajednica Zadarske županije s lokalnim partnerima uzima samostalni štand, a sajam trajeje od 4. do 6. ožujka. Partnera je čak osam, a recimo i to da se u davnija vremena s WTM-om u Londonu otvarala i predviđala iduća godina i startala prodaja, a da bi do ovog u Berlinu u ožujku hotelijeri već znali kakva će im biti godina i koliko je prodano. No, to je bilo davno kada su i naši i svi drugi kapaciteti bili ograničeni, a komunikacije i ograničenije, a ne kao sad kad imamo i first i last minute i tko zna kakve sve ne prodaje. London u ovoj godini TZ Zadarske županije s HTZ-om planira odraditi od 4.do 6.studenog. Vraćajući se ožujku, tu su Holiday World sajam u Pragu (14.-16.03.2025.) kao i B-Travel sajam u Barceloni (28.-30.03.2025.) koji se također odrađuju u zajednici sa TZ-ima Dalmacije, Like i Kvarnera. U istoj je organizaciji i Fiera del Cicloturismo kojem se posvećuje veća pažnja u borbi za sve snažniji biciklistički turizam, a održava se na Lago di Garda od 1. do 4. travnja.
U toj će se organizaciji ove godine odraditi, tek na jesen, i Caravan Salon u Düsseldorfu (29.08.-07.09.2025.) posvećen kampingu kao i najveći kamping sajam u Italiji IL Salone del Camper kojem je domaćin Parma (13.-21.09.2025).
Spomenimo kako će na samostalnom nastupu na sajmu Freizeit/Tempo libero u Bozen/Bolzano u Italiju TZ Sali i TZ Preka predstaviti projekt Zadarski arhipelag i svoj kapital za outdoor turizam. Održat će se 24.-27. travnja.
U travnju nam je i domaći sajam Meetex u Zagrebu od 1.do 03. travnja a red je da ova regija kao najjača za domaći turizam bude nazočna, što će TZ županije odraditi s domaćim partnerima. Također, u vlastitoj organizaciji i s lokalnim partnerima TZ županije idu na IMEX u Frankfurt (20.-22.05.2025.) opet na sajam posvećen MICE turizmu, a što je noviji projekt TZ županije, a računa se i na njegovo jačanje skorim otvaranjem Hyatta. Ostat će još s istim MICE ambicijama IBTM u Barceloni koncem godine (18.-20.11.2025.). Iz TZ županije u planu je prezentacija u organizaciji zajedno s HGK i TZ Zadra na nekima od europskih tržišta.