U povijesnoj zgradi nekadašnje tvornice Maraske u Zadru odvijaju se završni radovi na budućem luksuznom hotelu Hyatt Regency Zadar. Valentin Röttger, generalni direktor hotela, predvodi tim koji ovaj povijesni projekt pretvara u stvarnost. S dugogodišnjim iskustvom u Hyattu, gdje je od 2007. godine obnašao različite visoke funkcije, uključujući onu generalnog direktora hotela u Veneciji, Röttger donosi novu viziju kultne brodaričke zgrade. U ekskluzivnom razgovoru otkriva planove za budućnost ovog ambicioznog projekta. S fokusom na održivost, društvenu odgovornost i integraciju u lokalnu zajednicu, ovaj projekt obećava biti više od standardnog hotelskog kompleksa. U nastavku otkrivamo kako Hyatt planira povezati povijesnu baštinu s modernim konceptima, stvoriti nova radna mjesta i obogatiti život u Zadru, dok istovremeno pruža svjetsku razinu usluge i iskustva za svoje goste.
Koji su planovi Hyatta za integraciju održivih praksi tijekom i nakon transformacije stare tvornice alkohola u hotel s pet zvjezdica, te koje mjere se poduzimaju kako bi se smanjio utjecaj na okoliš tijekom izgradnje i kasnijeg rada hotela?
Hyatt je iznimno posvećen integraciji održivosti u svoje poslovanje. Stoga će, nakon otvaranja, Hyatt Regency Zadar implementirati brojne održive prakse, uključujući uklanjanje plastike iz soba, uvođenje naprednih sustava za praćenje potrošnje energije i vode te smanjenje potrošnje kroz pažljivo osmišljene protokole. Gosti će svjedočiti brojnim ekološki odgovornim rješenjima, poput promjene posteljine i ručnika svaka tri dana, osim ako ne zatraže raniju promjenu. Ponuda hrane u hotelu temeljit će se na lokalno uzgojenim sastojcima, čime će se podržati regionalni poljoprivrednici i smanjiti utjecaj transporta na okoliš. Količina otpada od hrane bit će svedena na minimum pomoću inteligentnog softvera za praćenje dok će plastične slamke biti zamijenjene ekološki prihvatljivim alternativama. Ponosni smo na naš predani "Green team" zaposlenika, koji će redovito raditi na inovacijama i unaprjeđenju ovih inicijativa, u skladu s Hyattovim globalnim programom World of Care, koji kroz konkretne strategije promiče ciljeve očuvanja okoliša.
Kakvi su planovi Hyatta za suradnju s lokalnim poduzećima, obrtnicima ili kulturnim organizacijama u sklopu njihove strategije društveno odgovornog poslovanja?
Hyatt je posvećen uspostavi dubokih veza, što će se odražavati i unutar lokalne zajednice u Zadru. Prepoznajući bogatu tradiciju Hrvatske i Zadra u proizvodnji visokokvalitetnih lokalnih sastojaka, planiramo surađivati s regionalnim poljoprivrednicima, ribarima i obrtnicima kako bismo osigurali svježe, lokalno uzgojene proizvode za naše restorane. Ova partnerstva ne samo da će pružiti podršku lokalnom gospodarstvu, već će pružiti i autentično gastronomsko iskustvo Dalmatinske kuhinje našim gostima. Osim hrane, cilj nam je surađivati s kulturnim organizacijama i umjetnicima kako bismo kroz umjetničke izložbe i događanja unutar hotela predstavili zadarsku baštinu. Na taj način želimo stvoriti prostor koji poštuje, promiče i slavi lokalnu zajednicu te njezino bogato kulturno naslijeđe.
Koliko radnih mjesta planirate otvoriti za lokalno stanovništvo u Zadru te hoće li biti organizirani programi obuke za razvoj vještina potrebnih za te uloge?
Ovo je jedan od najuzbudljivijih aspekata našeg rada, jer svjedočimo velikom interesu onih koji se žele povezati s Hyattom. Mnogi su izrazili želju za povratkom u Zadar kako bi pridonijeli ovom projektu, dok je među lokalnim stanovništvom prisutan značajan entuzijazam za pridruživanje našem timu po otvaranju hotela. Očekujemo otvaranje do 150 radnih mjesta, pružajući značajne mogućnosti za razvoj karijere lokalnoj zajednici. Proces regrutacije za ključne pozicije već je započeo, dok će dodatno zapošljavanje servisnog osoblja uslijediti u mjesecima prije službenog otvaranja hotela. Do kraja godine, planiramo organizirati i Dan karijera kako bismo potencijalnim kandidatima pružili sve potrebne informacije o selekcijskom procesu. Poznati smo po njegovanju talenata kroz Hyatt Learning Platform, koja zaposlenicima pruža pristup edukacijskim resursima za osobni i profesionalni razvoj. Ovaj naglasak na izgradnji vještina osigurava da članovi tima budu izvrsno pripremljeni za svoje uloge i da imaju priliku graditi dugoročne karijere unutar globalne Hyatt mreže. Osim toga, implementirat ćemo program mentorstva za naše najbolje talente kako bismo dodatno podržali njihov profesionalni razvoj i karijerni napredak.
Hoće li hotel Hyatt Regency Zadar uključivati sadržaje otvorene za javnost, poput restorana, umjetničkih prostora ili prostora za događanja, kako bi se potaknula interakcija s građanima Zadra?
Naravno! Hyatt Regency Zadar osmišljen je kao prostor dobrodošlice kako za goste, tako i za lokalnu zajednicu – nismo samo još jedan hotel isključivo za turiste. Investitor, Dogus Grupa, posvetio je veliku pažnju razvoju ovog projekta, a jedan od ključnih ciljeva bio je očuvati ovu povijesnu građevinu i obogatiti je novim sadržajima. Prizemlje će služiti kao dinamično javno središte s jedinstvenim prostorima za objedovanje i druženje. Posebno se ističe restoran Fenix, nov i inovativan lifestyle koncept na ovom tržištu, koji poziva sve ljubitelje hrane i zabave u svoj očaravajući interijer, odražavajući toplinu tropske klime. Jelovnik ovoga restorana spaja modernu azijsku i južnoameričku kuhinju, a upotpunit će ga DJ nastupi koji postavljaju trendove u svijetu zabave. Uz to, Alfred‘s Bar nudit će koktele inspirirane lokalnom tradicijom uz prekrasan pogled na more, dok će Palm House nuditi mediteranske specijalitete pripremljene od svježih, lokalnih sastojaka. Uz prostrane spa i event prostore, cijeli hotel zamišljen je kao mjesto okupljanja zajednice.
Kako će hotel Hyatt Regency Zadar integrirati kulturnu baštinu Zadra u svoj dizajn, usluge i iskustva gostiju, te na koji način će transformacija stare tvornice alkohola očuvati povijesni i arhitektonski značaj zgrade i njezinu ulogu u zadarskoj baštini?
Transformacija stare tvornice likera u Hyatt Regency Zadar usmjerena je na očuvanje povijesnog i arhitektonskog značaja građevine. Velika pažnja posvećena je restauraciji njezine kultne fasade i očuvanju izvornog šarma uz prilagodbu prostora modernim potrebama. Projekt ne samo da poštuje ulogu zgrade u povijesti Zadra već je i revitalizira kao kulturnu znamenitost, spajajući staro i novo na način koji odjekuje među stanovnicima i posjetiteljima. Kako je kultna fasada, omiljeni simbol Zadra, pomno restaurirana, interijeri su obogaćeni elementima inspiriranim lokalnom poviješću i zanatima. Bar odiše elegancijom uz suptilnu posvetu Alfredu Hitchcocku, jednom od poznatih posjetitelja Zadra. Gastronomska ponuda slavi tradicije regije, nudeći jelovnike s lokalnim proizvodima i jelima koja odražavaju dalmatinsku baštinu. Market unutar hotela prikazat će autentične hrvatske proizvode i rukotvorine, nudeći gostima dublju povezanost s lokalnom kulturom. Ovi napori osiguravaju da hotel postane autentično produženje zadarskog identiteta.
Imate li kakve planove za podršku lokalnim projektima, školama ili dobrotvornim organizacijama u Zadru?
Tijekom više od 65 godina poslovanja, briga je bila u središtu svega što Hyatt radi. Kao dio naše predanosti napretku u očuvanju planeta, brizi za ljude i odgovornom poslovanju, Hyatt je integrirao svoju strategiju okolišne, društvene i upravljačke odgovornosti (ESG) kroz globalni program World of Care. Ova inicijativa usmjerena je na poticanje pozitivnog utjecaja usklađivanjem naših napora s ključnim ciljevima održivog razvoja Ujedinjenih naroda, osiguravajući dugoročne koristi za zajednice kojima služimo. Hyatt Regency Zadar svakako će slijediti ovaj globalni program, provodeći napore koji ne samo da donose trenutne koristi, već i doprinose održivim, dugoročnim poboljšanjima u regiji. Usklađujući naše globalne ciljeve s lokalnim prioritetima, Hyatt nastoji izgraditi snažne odnose sa zajednicom, osiguravajući da naša prisutnost u Zadru obogati društvenu i kulturnu strukturu grada, istovremeno promičući zajedničku viziju bolje budućnosti.
Osim gospodarskog rasta i otvaranja novih radnih mjesta, koje konkretne pogodnosti mogu očekivati Zadrani od prisutnosti hotela Hyatt Regency u njihovom gradu?
Sigurno ćemo podići globalni profil grada kao destinacije za visokokvalitetni turizam. Fokus hotela na cjelogodišnjoj ponudi, poput poslovnih događanja i grupnih putovanja, usmjeren je na smanjenje sezonalnosti turizma u regiji. Također, nadamo se da ćemo gradu ponuditi svoje znanje i stručnost, temeljem naše dugogodišnje tradicije na međunarodnom tržištu hotela. Vrlo nam je važno biti otvoreni prema lokalnoj zajednici i stanovnicima, kojima ćemo prvenstveno ponuditi pristup svim našim restoranima i sadržajima. Vjerujemo da će im se posebno svidjeti naša ponuda za posebne prigode, osobito vjenčanja. Naša savršena lokacija u gradu može postati novo omiljeno odredište za mlade parove koji žele uploviti u bračnu luku u kombinaciji povijesnog i modernog ambijenta. Spajanjem povijesne baštine i modernih sadržaja, hotel će postati novi društveni i kulturni centar za zajednicu, a Zadrani će zasigurno dobiti novo omiljeno mjesto za uživanje u subotnjoj kavi s najljepšim pogledom na poluotok.