Travanj je s preko tri milijuna noćenja uz očekivanih 10-tak posto pada ipak nije toliko pao pa se prva četiri ovogodišnja mjeseca mogu svrstati u turističku "pozitivu" sa 6,15 milijuna noćenja uz rast od 3%. Svakako valja reći da svaki rast u ovim mjesecima raduje, jer kako reče jedan naš turistički radnik mi smo od listopada do lipnja savršeno "održivi", što se za srpanj i kolovoz ne može reći pa nam tamo rast i nije baš dobro došao, kad je održivost u pitanju.
Zadarska se županija u taj pozitivan trend, s nadomak pola milijuna noćenja i više nego uklapa s 9% rasta, zahvaljujući tome što u travnju i nije padala nego zanemarivih 0,05%, pa je sad sa 7,8% ukupnog turističkog prometa za predsezonu postigla najbolje "prolazno vrijeme".
Zašto je pad u travnju "normalan"
Vrijeme predsezone izrazito ovisi o "padanju" Uskrsa. Kako je on lani pao sred travnja, a sada koncem ožujka ožujak nam je znatno rastao, dok je travanj donio pad. Ukupno kod ranog Uskrsa promet bude manji. Isto ćemo pratiti i sa svibnjem koji bi trebao donijeti dobar rast dok će nam lipanj malo "namučiti" jer padanje Uskrsa slijede Duhovi i Tijelovo, kao blagdani i školski praznici u nizu nam emitivnih zemalja, a ove je godine to u svibnju. I tu obično bude da promet prvih šest mjeseci s ranim blagdanima bude manji nego s kasnijim. Tako da će i kod prolaza za šest mjeseci jednako kao sad za četiri svaki rast biti vrlo dobra vijest, a čak i blagi minus ne bi trebao biti razočaranje. To se ipak nadati da se neće dogoditi s obzirom da nam je osim turizma, i EU novaca, ostalo malo toga od čega živimo.
Kretanje po zemljama, vrstama smještaja i turističkim regijama
Gledano na zemlje iz kojig nam turisti dolaze u većini se vrtimo +/- koji posto osim rapidnog rasta (povratka) Kineza sa 70-80%, Poljaka 60-tak posto,.. dok je bitniji pad tek kod Slovenaca. Domaći su odradili 24%, a slijede Nijemci, Slovenci, Austrijanci, BiH, Italija, Poljska, UK,.. približno uobičajeno.
Ovo je vrijeme organiziranog turizma pa su s preko tri milijuna noćenja hoteli rasli preko 5%, dok je dominantan oblik smještaja kojeg nazivamo "objekti u domaćinstvu", a govorimo mahom o apartmanima za najam, rastao 2% (manje od rasta broja istih) i imao 1,27 milijuna noćenja, kampovi, koji su otvarani mahom tek u travnju, a on je donio smanjenje, ostali su na 0,6 milijuna s padom od 10%, dok su svega nešto manje imali tzv. ostali ugostiteljski objekti, a gdje ipak govorimo o "organiziranijim" apartmanima registriranim kao trgovačka društva, apartmanskim naseljima, hostelima i sl. pa je tako cijela komercijala bila na 2,2% rasta. Nama bitna nautika sa 140 tisuća noćenja je na lanjskom rezultatu što je dobar pokazatelj jer i njima sezona mahom počinje s travnjem, a na sreću nije donijela smanjenje. Nekomercijalnih je noćenja bilo 10% više, čemu je svakako kumovalo iznimno toplo vrijeme pa je ostvareno 0,38 milijuna noćenja.
Prema županijama - klasterima najviše je pao "kapitalac" dakle najveći odnosno Istra za 4%, makar s 1,6 milijuna noćenja drži 26% posla, Kvarner je oko lanjskog prometa,.. dok u rastu s 13% vodi Dubrovnik pa s 9% Zadarska županija, s 8% Zagreb, 6% Kontinentalna Hrvatska..
Zadar u Top 10
Kao i uvijek u ovom razdoblju Zadar je ključni predvodnik u županiji i sedmo najposjećenije odredište s gotovo četvrt milijuna noćenja odnosno preko pola svega u županiji. Sa 65 tisuća domaćih noćenja Zadar je bio čak 3. najposjećenije odredište našim ljudima, dok je sa 170 tisuća stranih noćenja bio osmi u državi. Ukupno je sve predvodio Zagreb pa Rovinj pa iza Zadra Split, Opatija,.. kod domaćih, dok je stranicima nakon Zagreba najomiljeniji bio Dubrovnik, a zatim Split, Poreč, Rovinj,..Kod tzv. nekomercijalnog turizma Vir je od početka predvodnik, a kao novost slijedi ga Rijeka koja se od lani, nakon okretanja turizmu od pred nekoliko godina, "vrti" visoko i u svim drugim statistikama, pa makar to nikad nije bila već prepuštala svojoj okolici, postaje turistički centar.