Međunarodna škola Malac GenijalacOSOBNI ALBUM
StoryEditor
MALAC GENIJALAC ZADAR

Programi koji uče djecu razumijevanju i rješavanju izazova

Razgovarali smo sa Sarah Vuković, profesoricom matematike, master trenerom mentalne matematike te vlasnicom škole Malac Genijalac o tome kako ova škola omogućuje djeci ne samo da steknu određena znanja, već i da razviju vještine koje će ih pratiti tijekom čitavog života

Međunarodna škola za intelektualni razvoj djece Malac Genijalac prepoznatljiva je po svojim jedinstvenim programima poput Numicona, Mentalne aritmetike i Malca Sveznalca. Razgovarali smo sa Sarah Vuković, profesoricom matematike, master trenerom mentalne matematike te vlasnicom škole Malac Genijalac o tome kako ova škola omogućuje djeci ne samo da steknu određena znanja, već i da razviju vještine koje će ih pratiti tijekom čitavog života.

Škola za djecu koja će promijeniti svijet

U pravilu se nastava organizira jednom tjedno putem nekoliko vezanih školskih sati, ovisno o programu, a nastavu izvodi tim stručnjaka iz područja obrazovanja.

- Težimo tome da naši učitelji budu zaposlenici isključivo škole Malac Genijalac kako bi se u potpunosti posvetili našim polaznicima. Nastavu u Malcu mogu držati odgojitelji, učitelji, nastavnici, psiholozi i ostali visokoobrazovani kadar s pedagoškim kompetencijama, no svakako i svi oni prolaze interne edukacije za programe koji se održavaju u našoj školi, naglasila je Vuković.

Glavna svrha škole jest osigurati djeci intelektualni napredak i razvoj kroz specijalizirane programe koji im omogućuju stjecanje novih znanja i vještina. Škola je otvorena u Zadru 2019. godine, a rasprostranjena je posvuda po svijetu.

- Malac Genijalac iz godine u godinu otvara svoja vrata diljem svijeta, djeluje na dva kontinenta gdje broji oko 250 škola, kao i na području Hrvatske, gdje trenutno postoji 16 škola u 15 gradova. Vjerujemo da naš utjecaj zaista može dosegnuti svaki kutak naše planete, kazala je Vuković.

image

Nastava se organizira jednom tjedno

OSOBNI ALBUM

Moto “Škola za djecu koja će promijeniti svijet” jasno definira filozofiju ove škole. Putem svojih programa i pristupa, Malac Genijalac pruža prostor djeci da razvijaju svoje talente i kreativnost, postavljajući sebi nove izazove dok ujedno razvijaju vlastite potencijale.

- Vjerujemo da naši programi i njihovi ciljevi, a to su trajni razvitak kognitivnih vještina te aktivacija cijelog potencijala uma kod djece, mogu stvoriti genijalce koji mijenjaju svijet na bolje. Naši programi omogućavaju da kod svakog djeteta izvučemo ono najbolje te im pomognemo ostvariti svoje potencijale. Svijetu treba više osoba koje su zadovoljne, ostvarene, koje rade ono što vole, pomiču granice znanosti i znanja, te onih koji samopouzdano kroče kroz život, istaknula je Vuković.

Individualiziran pristup

Malac Genijalac poziva djecu u dobi od tri do 17 godina. Uvjet za upis je da se dijete osjeća ugodno i dobrodošlo u njihovom školskom okruženju, a važno je i da dijete posjeduje određenu razinu zrelosti koja mu omogućuje da aktivno sudjeluje u nastavi tijekom dvaju ili triju školskih satova, bez potrebe za prisutnošću roditelja. Za najmlađe polaznike, ključni uvjet za upis je sposobnost samostalnog obavljanja osnovnih funkcija, kao što je odlazak na nuždu.

- Ovo nije škola za natprosječno inteligentnu djecu ili za onu koja iskazuju afinitete u bilo kojim područjima. Mi se svakom djetetu posebno posvećujemo te se nastava prilagođava preferencijama i sposobnostima svakoga djeteta, objasnila je Vuković.

image

Djeca razvijaju veće povjerenje u vlastite sposobnosti

OSOBNI ALBUM

U Malcu Genijalcu dostupna je široka paleta programa koji uključuju Malca Sveznalca, Numicon, Mentalnu aritmetiku i Super um. Jedinstvenost ovih programa leži u njihovom dugotrajnom utjecaju; ključna znanja i vještine koja djecu steknu u dobi od tri do 12 godina, tijekom pohađanja ovih programa, ostaju zauvijek s njima.

- Zajedničko svim programima jest da razvijaju kognitivne sposobnosti poput koncentracije, logičkog razmišljanja, analitičnosti, fokusa, pažnje, vizualizacije i tome slično. Isto tako, zajedničko im je da djeci daju veće samopouzdanje kod učenja te da djeca nakon Malca uče lakše i samostalnije. Ono što ih razlikuje jest to da programi poput Numicona i Malca Sveznalca, imaju više elemenata igre te didaktičkih pomagala i igračaka jer su ti programi namijenjeni za djecu od tri, odnosno tri i pol godine pa do šest godina, ispričala je Vuković.

“Hikari mentalna aritmetika”

Numicon i Mentalna aritmetika programi su koji se usko povezuju s matematikom, dok program Malac Sveznalac postavlja širi okvir za učenje. Djeca osim što razvijaju matematičke sposobnosti, također napreduju u govornim i čitalačkim vještinama, dok istražuju prirodu, biljni i životinjski svijet kroz raznovrsne eksperimente i istraživanja.

- Mentalna aritmetika koja se uči u Malcu Genijalcu je “Hikari mentalna aritmetika”, najpriznatiji program mentalne aritmetike, koji potječe iz Japana. Cilj mentalne aritmetike jest aktivacija lijeve i desne hemisfere mozga što dovodi do većeg stvaranja sinapsi, tj. neuronskih veza u mozgu. Ovo je pogotovo bitno za djecu u dobi od tri do 12 godina, kada se kod djece događa najintenzivniji razvoj uma. Ako tada djeci damo podražaj da se razvije što veći broj neuronskih veza, onda će njihov intelektualni kapacitet biti veći, objasnila je Vuković.

image

Cilj mentalne aritmetike je aktivacija lijeve i desne hemisfere mozga

OSOBNI ALBUM

Soroban, tradicionalni japanski računalni instrument, igra ključnu ulogu u razvoju brzog i preciznog računanja kod polaznika Mentalne aritmetike.

- Nakon što djeca nauče raditi na sorobanu, nakon nekog vremena odbacuju abakus te računaju isključivo mentalnim putem. Oni zamišljanju abakus u glavi, rade pokrete rukama kojima “pomiču” kuglice abakusa kojega su prethodno vizualizirali te na taj način mogu zbrajati, oduzimati, množiti i dijeliti velike nizove brojeva. Takve radnje poput zamišljanja abakusa, pomicanja kuglica, praćenja velikoga broja znamenki koje se pojavljuju i izmjenjuju pri velikim brzinama, kao i zbrajanje, jest dokaz da se upotrebljavaju sposobnosti poput koncentracije, logičkog zaključivanja, vizualizacije, fokusa, pamćenja... Da bi djeca to mogla postići, moraju koristi obje hemisfere mozga - logičku i kreativnu, istaknula je Vuković.

Čvrsti temelji za brži napredak i samostalno učenje

Ove vještine, kao što su brzo računanje i mentalna agilnost, pružaju djeci čvrste temelje za brži napredak, uspješno razumijevanje i rješavanje raznih izazova koje susreću ne samo u školskom okruženju, već i u raznim aktivnostima poput sporta i umjetnosti.

- Osim navedenih kognitivnih sposobnosti, djeca u pravilu razviju veće samopouzdanje jer znaju nešto što njihovi roditelji vrlo vjerojatno ne znaju. Djeca baš zbog toga što su u krucijalnoj fazi razvoja mogu naučiti brzo računati i biti pravi majstori mentalne aritmetike, a što je starijima gotovo pa nemoguće. Zato se osjećaju posebnim i samopouzdanim - jer znaju nešto što ne znaju mama i tata, naglasila je Vuković.

image

U školi vlada pozitivna atmosfera

OSOBNI ALBUM

Mnogi roditelji primjećuju da nakon iskustva u Malcu njihova djeca razvijaju veće povjerenje u vlastite sposobnosti te da im je sve manje potrebna pomoć roditelja pri učenju.

- Djeca su bolje organizirana, lakše se hvataju u koštac s gradivom što čini da djeci generalno škola postaje manji problem i manje opterećenje, zaključila je Vuković.

Trenutno su upisi u tijeku, a sva djeca i roditelji pozvani su na besplatne ogledne satove za program po izboru.

04.09.2023., 11:23h

ANDREA KRŠLOVIĆ
18. srpanj 2025 00:15