Predstava Meso
StoryEditor

Predstava Meso: lijepa, privlačna, poželjna, nesretna, krvava, raskomadana

Hong-Kong. Liječnici se bore za život 23-godišnje djevojke, kojoj je majka, u svađi, sasula u lice solnu kiselinu. Kao razlog navela je nebrigu kćeri prema njoj, jer se djevojka, inače prostitutka, nije ni emotivno ni financijski brinula za nju kada je počela zarađivati, jedna je od bizarnih vijesti na platnu kojom je počela predstava Meso, pod redateljskom palicom Vinka Radovčića, prema tekstu Lane Šarić.

Impresivna scenografija

Jelena Miholjević (Majka) i Iva Jerković (Ajša) izvrsno su utjelovile svoje uloge. Pozornica Kazališta lutaka Zadar bila je dodatno ograđena, skučena, zatvorena bijelim zidovima čime je gledatelj još zornije ušao u mikrokozmos dviju žena - Majke i kćeri Ajše. U tom sobičku pratio se odgoj, ili pak pokušaj odgoja, od tepanja dok je Ajša bila još u Majčinom trbuhu do konačnog sloma začinjenog krvlju.

Naime, dramski tekst Meso bavi se zamršenim odnosom majke i kćeri kroz koji se tematizira brutalnost suvremenog društva u kojem fizički izgled postaje kapital kojim se upravlja i manipulira.

Scenografija je zaista impresivna, puna rozih elemenata, nježnih tkanina, cvjetnih vjenčića, rozog trampolina koji ipak, čini se, ne predstavlja zabavu, već lansiranje u svijet odraslih, svijet novca, bešćutnosti i animalnih poriva. Ogledalo u također rozom okviru prati put od ljepote vrijedne divljenja do oronulosti i ogorčenosti. Scenografija je nastala iz Majčine glave, stvaran je Barbie svijet koji je zapravo antiteza svemu što slijedi i za što Majka Ajšu priprema.

A priprema je za uspjeh, mora uspjeti i za sebe i za majku koja nije uspjela. Majčin je plan jasan - Ajša će iskoristiti svoje tijelo kako bi bile “sretne i site”.

Surovost i površnost

To počinje čuvanjem u rozoj krletci, zatim stalnim opomenama da uvuče trbuh, izbaci guzu, ispravi leđa pa potom slijede nakaradne i pomalo smiješne vježbe hodanja u štiklama i poziranja.

- Lijepa. Privlačna. Poželjna, Majčino je evanđelje koje uporno ponavlja i koje oslikava svu surovost društva i svu površnost koja se nastoji nametnuti ženama.

Posebno je zanimljiva Sumnja, glas koji preispituje oba lika i kojim se uspjelo donekle dublje proniknuti u problematiku - oba lika pita ima li drugih načina za uspjeh. Preslik unutarnjih stanja su i histerični plesovi, glasovi, skakanje i slično, a valja istaknuti i dijalog sa suvremenom pop kulturom, odnosno izvedbu pjesme pop ikone 2000-ih Britney Spears Work B**ch koja je itekako povezana tematski, a i nemoguće je ne uočiti poveznicu između popularne pjevačice i glavne protagonistice Ajše.

Primjećuje se i roditeljsko nametanje krivice, emocionalne ucjene Majke koja se “borila dok je Ajša mirno i bezbrižno spavala” i sada je vrijeme da Ajša vrati taj dug.

Ajša, savršen proizvod, koja želi biti svoja i slobodna, pod Majčinim utjecajem, postaje svačija i shvaća da ne postoji nitko na ovome svijetu tko želi biti nečiji spasitelj, “ne bez tvoje krvi zauzvrat”.

Na koncu, može se zaključiti da ovako tešku temu omotati velom razigranosti i ukrasiti pokojom smiješnom scenom, barem u lokalnim okvirima, može samo Vinko Radovčić.

Drama Plus u koprodukciji s HNK Zadar

Autor: Lana Šarić

Režija: Vinko Radovčić

Dramaturgija: Karla Leko

Scenografija: Josip Kresović (Naonar)

Kostimografija: Anita Goreta

Glazba: Vinko Radovčić

Koreografija: Alen Čelić

Suradnik za scenski pokret: Marin Lemić

Oblikovanje svjetla: Frane Papić

Oblikovanje tona: Mate Petričević

Inspicijent: Domagoj Lindinger

Fotograf predstave: Željko Karavida K&K

Oblikovanje video projekcija: Ivan Lušičić Liik

Kreativni producent: Domagoj Lindinger

IGRAJU:

Majka: Jelena Miholjević

Ajša: Iva Jerković

19.08.2022., 11:11h
02. listopad 2024 20:19