Kraj godine uvijek je dobra prilika za istaknuti postignuća vrijednih i kreativnih umjetnika zaslužnih za kulturni život grada.
Da, pogodili ste, popili smo kavu s Vinkom Radovčićem, poznatim zadarskim redateljem koji je sa svojom Dramom Plus imao čak pet premijera ove godine!
Ključ uspjeha - dobar tim
- Nema većih izazova od pandemije. Vratili smo u “staro ludilo”. Iza nas su brojne izvedbe, gostovanja, pet premijera... Odigrali smo u veljači premijeru predstave Istraga: Slučaj Mersault. Bojali smo se ponovnih zatvaranja pa nam je to bio vjetar u leđa. Zaželili smo se publike. Izveli smo i Žižekovu Antigonu koja je polučila odličan uspjeh iako su na tom projektu radili jako mladi ljudi s malo iskustva, radimo na izvedbama, zadarska publika će opet imati priliku pogledati predstavu. Riječ je o rijetko dobrom novom dramskom tekstu. Nakon toga je uslijedio Kafkin Proces u koji smo uložili jako puno truda. No, nažalost, mnogi su otišli na fakultete pa obnova malo kaska, ali radimo i na tome. Tonka Bušić koja je igrala u komadu ove je godine upisala Akademiju dramske umjetnosti, Tomislav Šango se priprema za Akademiju... Imali smo zatim kooprodukciju s HNK Zadar, Meso u kojem su igrale Jelena Miholjević i Iva Jerković. I za kraj, pripremamo Djevojčicu iz Afganistana s našim najmanjim polaznicima, govori Radovčić, voditelj Drame plus.
Radilo se po cijele dane, nastavlja Radovčić, ali njegov tim bi, kaže, mogao i telefonski imenik postaviti na scenu.
Gotovo svake godine netko od njegovih polaznika upiše Akademiju pa, dodaje Radovčić, to više i nije neka vijest. No ipak, pitali smo za ključ uspjeha.
- Jako je bitno da “odrade” dvije do tri premijere i da osjete publiku i što znači biti na sceni. Tonka je bila ustrajna cijelo vrijeme i uložila je jako puno truda da sama pronađe monologe, pomagao sam i ja koliko sam stizao. Uvijek mora postojati neka sinergija, priča Radovčić i dodaje da je, otkad postoji Drama Plus, 11 polaznika uspjelo upisati Akademiju.
To potvrđuje da mladi u Zadru mogu biti i izvrsni glumci i vratari i košarkaši...
- Ako se s mladima radi i ako im se usade radne navike, uspjesi se samo nižu, naglašava Radovčić.
Odraz današnjeg društva
Kad je počeo režirati, otkriva, vodio se mišlju što bi on volio vidjeti na sceni. Konkretno, Žižekova Antigona ga je fascinirala jer izvrsno pokazuje današnje društvo.
- Svake godine napravim program koji ima neki cilj, ove je godine program “Za njih postoji svijet negdje drugdje, u kazalištu” bio fokusiran na pitanje žene u društvu - od Djevojčice iz Afganistana do Antigone. Društvo može vidjeti kako stvari mogu funkcionirati na sceni, ako već ne mogu na ulicama, u institucijama... Nenametljivo mi se dogodilo i Meso i Antigona i Djevojčica iz Afganistana. Proces je bio nastavak kritiziranja birokracije, odgovara Radovčić na pitanje o kriterijima za odabir komada.
U svakom slučaju, odgojna komponenta mu je na prvome mjestu i presretan je kad vidi kako se polaznici mijenjaju, ali i kako mijenjaju druge oko sebe.
- To je najdivnije u ovom poslu, dodaje Radovčić.
Kritika u La Voce
A lijepo je i čuti, odnosno pročitati pohvalu, posebice kad to dolazi od pera talijanskih kritičara.
- Igrali smo Tko je ubio mog oca u Rijeci gdje se slučajno zatekla talijanska kritičarka koja je u La Voce napisala ogromnu kritiku koju mi je poslala kazavši da ponovno želi gledati predstavu jer takvu predstavu nije u životu gledala. Divno, uokvirit ću tu kritiku, kaže Radovčić.
Premda je imao brojne ponude drugih gradova, Radovčić želi ostati u Zadru i nastaviti stvarati sa svojom Dramom Plus.
A s Antonelom Tošić obradio je Djevojčicu iz Afganistana i Drama plus postavlja je na daske koje život znače 28. prosinca u HNK Zadar.
- Jako je puno poveznica i nažalost puno je aktualnih stvari. Djevojčice su imale priliku upoznati kulturu i tradiciju, ali i vidjeti koliko im je dobro ovdje. Kroz ovu predstavu bore se za ženska prava. Podučavamo ih otvarajući njima bliske teme, a mladi stvaraju bolje društvo, zaključuje Radovčić.