Iva Martinović, Ana Stipić Radulović i Helena Kolega
StoryEditor
Od hobija do popularnog grafičkog brenda HIA

“Ako nije izvanredno, onda nije dovoljno dobro”

Njihova stručnost obuhvaća različita područja, bilo da se radi o stvaranju vizualnog identiteta za klijente, izradi raznih vrsta promotivnih materijala ili upravljanju društvenim mrežama i izradi web stranica

Helena, Iva i Ana, tri su partnerice koje ne dijele samo poslovni odnos, već su i bliske kolegice i prijateljice. Naziv njihovog brenda HIA ima i dublje značenje. HIA je akronim za Hobby I Adore, koji predstavlja njihovu autentičnost i srž njihovog poslovanja, a temelji se na njihovoj strasti prema dizajnu i kreativnosti.

image

Programska knjižica za Kazalište lutaka Zadar

Helena Kolega odgovorna je za uspješno funkcioniranje različitih procesa, organizaciju poslovanja, financije, komunikaciju s pravnim osobama, digitalni marketing, izradu i održavanje web shopova te koordinaciju dobavljača. Iva Martinović kreativni je direktor i grafička dizajnerica. Njezin zadatak je upravljanje kreativnom stranom projekata, kreiranje vizuala za društvene mreže, osmišljavanje novih proizvoda i njihovih pakiranja te poticanje kreativnoga razmišljanja u timu. Ana Stipić Radulović također je kreativni direktor i grafička dizajnerica te je zadužena za koordinaciju projekata koji se odnose na dizajn za pravne osobe, kontrolu kvalitete grafičkih priprema, nadzor nad radom print studija te razvoj i dizajn novih proizvoda za web trgovine.

Svjesne su da ništa od onoga što postižu ne bi bilo moguće bez angažmana i predanosti tima na koji su izuzetno ponosne, a njihova snaga proizlazi upravo iz zajedničkoga rada i međusobne podrške.

Projektom Feel Croatia osvajaju nagrade i tržište

Začetci ideja koje su ulazile u razvoj mnogih projekata bili su prisutni i prije osnivanja tvrtke. Sve te ideje imale su jedan zajednički cilj i faktor - pretvoriti grafički dizajn u konačne proizvode koji će svojom ljepotom obogatiti svijet.

image

Prve u Hrvatskoj ponudile su sukulente kao zahvalnice za vjenčanje

- Krenule smo s idejom o personaliziranim božićnim poklonima, a dalje smo samo mijenjale temu, pa su tako prvo došli na red suveniri i naša kolekcija Feel Croatia - projekt s kojim smo osvojile nagradu Grada Zadra “Nasmiješeno sunce” za najbolji novi suvenir, ali i ušle u finale “Moj Zaba Start”, istaknula je Helena Kolega.

Dizajnerski suveniri Feel Croatia predstavljaju jedinstven spoj hrvatske kulture, prirode i dizajna te su postali omiljeni među posjetiteljima nacionalnih parkova Paklenica, Krka i Mljet.

- Paralelno smo radile i na brendu HIA Weddings te smo prve u Hrvatskoj ponudile sukulente kao zahvalnice za vjenčanje i to nas je tada izdvojilo od konkurencije. HIA Weddings imao je jedno jako lijepo uzlazno razdoblje dok nas korona nije prisilno stopirala u razvoju, a tada je došao red i na projekt HIA Workshop. Tada smo razdoblje najveće krize iskoristile za stvaranje našeg najboljeg projekta do sada - a radi se o zidnim tapetama, naljepnicama, posterima i slikama za zid koje sami dizajniramo i proizvodimo, naglasila je Kolega.

Poduzetništvo nam pruža zadovoljstvo

U osnovi su studio za grafički dizajn i tisak s bogatom arhivom uspješnih projekata iza sebe. Njihova stručnost obuhvaća različita područja, bilo da se radi o stvaranju vizualnog identiteta za klijente, izradi raznih vrsta promotivnih materijala ili upravljanju društvenim mrežama i izradi web stranica.

image

Zidna tapeta za dječju sobu

- Vizija našega brenda je svakoga puta isporučiti izvanredan dizajn. Ako nije izvanredno, onda nije dovoljno dobro. Individualizirani pristup i otvorena i jasna komunikacija su obavezni. Ono čega se zaista držimo su rokovi te iskrenost pri dogovaranju istih. Nastojimo biti transparentni i izravni u komunikaciji - to je nešto što očekujemo od naših dobavljača, a isto to nudimo i našim klijentima, kazala je Kolega.

Najdraži dio njihovog posla upravo su sitnice koje ih neprestano podsjećaju zašto su se zapravo odlučile za poduzetništvo. To su ti mali trenutci koji bude strast i ljubav prema njihovom zanimanju, a ujedno su i podsjetnik na snagu i magiju koju grafički dizajn može donijeti u svijet.

- Uvijek nam je posebno drago kada se slučajno negdje susretnemo s onim što smo postigli. Primjerice kada vidimo članak u novinama koji piše o uređenju nečijega stana, i onda ugledamo svoje zidne tapete na fotografijama. Ili, kad se nađemo u društvu nepoznatih ljudi, a da su upoznati s našim brendom i da poznaju barem jedan segment našeg poslovanja, ispričala je Kolega.

Timski rad na prvom mjestu

Svaka od njih kroz svoj rad prenosi svoju jedinstvenu viziju, izražavajući svoju kreativnost i stil. Tijekom timskih konzultacija, dijele svoje ideje i iskustva, stvarajući plodno tlo za sudaranje različitih ideja i perspektiva, da bi na koncu zajedničkim snagama razvile nešto novo i inovativno.

- Najbolje funkcioniramo kao tim, odnosno kad smo zajednički uključene u kreativni proces, pa makar samo i kao podrška nečijoj ideji. Crpimo inspiraciju jedni od drugih unutar tima. Osim toga, naravno, trudimo se popratiti trendove i ponuditi ih kroz naše usluge i proizvode, kazala je Kolega.

image

Strast prema dizajnu

Helena, Iva i Ana suočavaju se s različitim razinama slobode u kreativnom izražavanju, ovisno o projektu ili klijentu s kojim surađuju. Nekada imaju više slobode za eksperimentiranje i izražavanje svoje kreativnosti, dok su neki projekti strože definirani i zahtijevaju pridržavanje određenih smjernica. Unatoč tomu, uvijek pronalaze način da zadovolje obje strane - svoju kreativnu viziju i očekivanja svojih klijenata.

- Ako je riječ o radu s tvrtkama, onda je i klijent uključen u proces izrade, pa trebamo ispoštovati i njegove želje i viziju, tako da nemamo baš uvijek potpunu kreativnu slobodu, ali težimo tomu da iz naše tvrtke nikada ne izađe nešto s čime mi same nismo zadovoljne. Što se tiče naših proizvoda, tu svaki dizajner ima slobodu da napravi ono što on misli da će “prolaziti” kod kupaca. S obzirom da u tom dijelu imamo potpunu slobodu, najčešće prijedlozi koje dizajner napravi upravo takvi idu direktno na web shop, naglasila je Kolega.

Žele se istaknuti na EU tržištu

Svaki dizajn i proizvod pažljivo se stvara i prilagođava individualnim zahtjevima i željama klijenata, a svaka nova narudžba koju primaju doslovno se izrađuje iz nule.

image

Vizualni identitet za Dentex

- Nakon što narudžba bude zaprimljena, tek tada se radi grafička priprema za tisak. Ukoliko je želja klijenta takva mogu se još raditi dodatne preinake te tek nakon što klijent potvrdi da je s grafičkom pripremom sve u redu - nalog za proizvovdnju ide u naš grafički studio, kazala je Helena Kolega.

Njihova ambicija ide i korak dalje - svojim kvalitetnim dizajnom, pažljivo odabranim proizvodima i jedinstvenom pričom, žele prenijeti svoju ljubav i strast prema dizajnu i na druge zemlje unutar Europske unije.

- Naravno, to iziskuje dodatnu investiciju, tako da se nadamo da ćemo kroz neko vrijeme posložiti cijelu priču i polako jedriti prema realizaciji iste. Pandemija nas je na teži način naučila da ne možete nikad ništa planirati 100 %, tako da smo još uvijek oprezni s planovima za budućnost, ispričala je Kolega.

Najbitniji su im iskrenost i transparentnost

Vole istaknuti da su kombinacija iskrenosti, transparentnosti i otvorene komunikacije najvažnije vrijednosti koje stvaraju okruženje u kojem se cijeni integritet, podržava suradnja i postiže uspjeh kroz međusobno razumijevanje i zajedničke ciljeve.

- Tu se podrazumijeva da će i vaša usluga i/ili proizvod biti na razini onog što ste obećali kroz komunikaciju. Klijenti uvijek bez iznimke prepoznaju iskrenost i ukoliko je ona popraćena poštivanjem dogovorenog roka isporuke i obećane kvalitete, sasvim sigurno će klijenti ostati s Vama da duže staze, naglasila je Kolega.

image

Ilustracije za dom

Mladim kreativcima, ali i onima manje kreativnima, preporučuju da nikada ne prestanu učiti jer je upravo učenje put prema osobnom i profesionalnom rastu. Stalno usavršavanje i stjecanje novih znanja omogućit će da ostanu relevantni i konkurentni u svojim područjima, dok ulaganjem u vlastito znanje stječu samopouzdanje koje će im pomoći u suočavanju s izazovima.

- Vrijeme u kojem živimo ima strahovito brzi tempo, tako da morate biti spremni hvatati svaki sljedeći vlak, a to znači tri stvari: nikada nemojte propustiti priliku za dodatnu edukaciju i za bilo koji drugi način vlastitog rasta i razvoja, budite ukorak s novim tehnologijama i novim znanjima u svojoj branši i nikada se nemojte bojati napraviti taj prvi korak; bilo to kontaktirati poslodavca kod kojeg biste htjeli raditi (neovisno o tome je li natječaj otvoren ili ne), ili se možda okušati u poduzetništvu. Jednom je netko pametniji od mene rekao: “Put od tisuću milja započinje prvim korakom”, zaključila je Kolega.

30.06.2023., 09:35h

ANDREA KRŠLOVIĆ
FOTO:
HIA - HOBBY I ADORE
20. svibanj 2024 10:28